احمد شوهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم غیور و سلحشور کرد از اقوام بزرگ و تاثیرگذار در ایران اسلامی هستند و بخش قابل توجهی از جغرافیای کشورمان در طول قرون گذشته شاهد زیست مسالمت آمیز آنان در حوزه سرزمینی ایران بوده است.
وی افزود: کردها در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وفاداری و التزام خود را نسبت به آرمان های نظام و انقلاب نشان داده و با توجه به اینکه بیشترین درگیری میان ایران و عراق در دوران دفاع مقدس در استان های کردنشین شکل گرفت، تعداد بسیار زیادی از جوانان این استان ها با حضور در جبهه های حق علیه باطل به مقابله با تهاجم ددمنشانه دشمن پرداختند.
عضو سابق کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در مجلس نهم یادآور شد: پس از شکل گیری گروه تروریستی و تکفیری داعش کردها از نخستین گروه هایی بودند که به مقابله با آنان پرداختند و نبرد آنان را در منطقه کوبانی با داعشی ها که آن زمان در اوج اقتدار بودند و با خواری از این منطقه عقب نشینی کردند، هیچکس فراموش نخواهد کرد که با چه رشادت هایی در مقابل این گروه ارهابی ایستادگی کردند.
شوهانی با اشاره به حادثه حمله روزهای گذشته به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل (ره) توسط برخی عناصر خود فروخته تاکید کرد: در هر قوم و منطقه ای ممکن است افراد منحرفی نیز پیدا شوند که فریب توطئه های دشمنان را خورده و عامل مقاصد شوم آنها شوند.
وی اضافه کرد: نباید به صرف وابستگی تعدادی از این افراد به کردها حساب این اشخاص را به نام تمامی قوم رشید کرد گذاشت، مردمان کردنشین ایران اسلامی همواره نشان داده اند اعتقاد راسخی به آرمان های نظام ، ولایت فقیه و تمامیت ارضی کشور دارند و در برهه های حساس انقلاب نیز این موضوع را اثبات کرده اند و منتسب کردن این حادثه به کردها جفای بزرگی در حق این عزیزان است.
نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیش از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه مبنی بر حضور تمامی افراد و جریان ها در این همه پرسی ملی گفت: بالاترین مشارکت در پای صندوق های رای نیز مربوط به استان های کردنشین بود که نشان داد مردمان این مناطق بیشترین تبعیت را نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای صیانت از اهداف والای نظام و انقلاب دارند.
به گزارش ایرنا، در 2 حمله تروریستی 17 خرداد سال جاری، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج مهاجم انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد.
سه مهاجم به ساختمان مجلس شورای اسلامی نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس تروریست ها اعلام کرد: تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.