به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دکتر علی دل پیشه روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی خانه بهداشت روستای چشمه کبود از توابع شهرستان ایلام با قدردانی از مشارکت خیرین و مردم در حوزه سلامت استان اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در عرصه سلامت، نیازمند فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی روز افزون است.
وی با بیان اینکه حضور خیرین در حوزه سلامت و بهداشت اجتماعی باید بیش از گذشته گسترش یابد، یادآور شد: در صورت تحقق این امر مهم نتایج مطلوب تری در عرصه سلامت و درمان کسب شده و خدمات ارزنده تری به مردم و بخصوص بیماران در استان ارائه می شود.
دکتر دل پیشه به موضوع مشارکت های بین بخشی و استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه ها، نهادها و بانک ها اشاره کرد و افزود: برای بهبود سلامت جامعه از توان و ظرفیت دیگر دستگاه ها، ارگان ها و بانک های دولتی و خصوصی بهره گیری شود تا مشارکت در سلامت جامعه رسالتی همگانی تلقی شود.
وی تاکید کرد: بانک تجارت استان ایلام با تقبل هزینه های ساخت این خانه بهداشت روستایی، ورودی شایسته و قابل تقدیر برای مشارکت در حوزه سلامت استان داشته است.
فرماندار ایلام نیز در این آیین گفت: احداث خانه بهداشت روستای چشمه کبود اقدامی نیکو ارزشمند که با مشارکت بانک تجارت استان و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند منشأ خیر و برکت و ارائه خدمات قابل تقدیری در حوزه بهداشت و درمان در این روستا باشد.
معروف بسطامی اظهار کرد: افراد خیر و سرمایه گذار از جمله مدیریت بانک تجارت استان و دانشگاه علوم پزشکی ایلام با مشارکت و همدلی همدیگر دست به دست هم داده اند تا این پروژه بسیار ارزشمند و اثرگذار در سطح روستا به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین و نهادها در راستای احداث زیرساخت های بهداشتی و درمانی و تکمیل آنان در سطح استان بهترین بهره ممکن را ببریم، افزود: اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت یکی از بزرگترین اقدامات و خدماتی است که دولت تدبیر و امید اجرایی کرده و توانسته رضایت مندی عموم مردم را جلب کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در سخنانی اظهار کرد: یکی از اقدام های ماندگار در سطح استان ایلام انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان شهرستان است که براساس این تفاهمنامه در سال 96 بیش از 22 پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت استان کلنگ زنی می شود.
دکتر راضی ناصری فر اضافه کرد: احداث زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی که در سطح استان ایلام بخصوص روستاها انجام می‌شود، اقدام و تحول عظیمی است که مردم خدمات حاصل از این پروژه‌ها را به طور ملموس و محسوس دریافت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، خانه بهداشت روستای چشمه کبود از توابع شهرستان ایلام در زمینی به مساحت 100 متر مربع و با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلنگ زنی شده و امید است با مشارکت شایسته بانک تجارت این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.
با احداث و راه اندازی این خانه بهداشت جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند و تمامی خدمات سطح یک شامل واکسیناسیون، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده و ... ارائه خواهد شد.
تعداد 22 پروژه بهداشتی و درمانی در سطح در شهرستان ایلام شامل خانه بهداشت، پایگاه و مراکز بهداشتی و درمانی در طول چهار سال گذشته در سطح این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
دریافت کننده: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.