حشمت اله عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از افراد سود جو و منفعت طلب با هدف تضعیف مرز بین المللی مهران به تحریک تجار و بازرگانان در مرز پرداخته و در یک هفته گذشته باعث اخلال در روند صادرات از این مرز شده بودند که پس از شناسایی به دستگاه امنیتی و قضایی معرفی شدند.
وی ابراز امیدواری کرد که افتتاج مرزهای چیلات و هلاله شمالی علاوه بر مرز بین المللی مهران موجب رونق تجاری و اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم استان ایلام و تداوم امنیت و حفظ جمعیت مرزنشین این استان شود.
عسگری تاکید کرد: پس از چند روز تعطیلی اکنون (از امروز) فعالیت تجاری و بازرگانی در این مرز بین المللی از سر گرفته شد و با تمکین تجار و ترخیص کاران به قانون، تعرفه های جدید گمرکی ابلاغ و اعمال می شود.
به گفته وی، تعرفه های جدید، تعرفه های ابلاغی توسط معاون اول رئیس جمهور است و مسئولان استانی هیچ دخل و تصرفی در افزایش نرخ خدمات در این مرز نداشته اند.
وی یادآور شد: بازارچه به صورت درآمد هزینه مدیریت می شود و باید از محل منابع حاصله فعالیت های توسعه ای و اقتصادی آن مجموعه تامین و نگهداری شود.
وی ادامه داد: تعرفه های جدید کمتر از 10 درصد افزایش یافته است ضمن اینکه برخی تعرفه های غیر ضروری و غیر قانونی در کارگروه توسعه صادرات استان حذف شده اند.
معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مرز بین المللی مهران یکی از بهترین مرزهای تجاری کشور محسوب می شود، گفت: در این مرز سالانه به طور میانگین 40 درصد صادرات به کشور عراق صورت می گیرد.
عسگری اضافه کرد: در سال 95 میزان صادرات از طریق مرز بین المللی مهران 2 برابر سال 94 بود و همچنین تردد زائران و استقبال عمومی آنان از این مرز برای زیارت عتبات عالیات بسیار چشمگیر و قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب ایلام به واسطه برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق یکی از مبادی پرتردد زمینی کشور به عراق بشمار می رود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.