فهد کمالوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر زمینه سازی شرایطی برای فراگیری رشته های مهارتی توسط افراد بهبود یافته از معضل اعتیاد است چرا که ثابت شده یکی از مهمترین دلایل گرفتار شدن دوباره این افراد به این وادی نداشتن تخصص و مهارت فنی و بیکاری است.
وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه هایی را با سازمان فنی و حرفه ای منعقد کرد تا مربیان و کارشناسان این سازمان دوره های آموزشی را برای افرادی که به معضل اعتیاد گرفتار شده اند، برگزار کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام یادآور شد: اعضای این شورا در استان توجه ویژه ای به این مساله داشته و تاکنون دوره های متعدد فنی و حرفه ای برای تعداد زیادی از این افراد برگزار شده است.
به گفته وی، سال گذشته 687 نفر با شرکت در این دوره ها گواهینامه های معتبر دریافت کردند در حالیکه سال ماقبل 666 نفر در این دوره های شرکت کرده بودند.
کمالوندی تاکید کرد: رایانه، مکانیک خودرو، برق، جوشکاری، تعمیر کولر گازی، لوله‌کشی صنعتی، برق صنعتی، صنعت ساختمان از جمله رشته هایی است که معتادان بهبود یافته در استان ایلام در دوره های آموزشی و مهارتی آنها شرکت کردند.
وی گفت: سال گذشته زمینه اشتغال 146 نفر از معتادان بهبود یافته استان با پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات فراهم شد که می تواند در جلوگیری از بازگشت دوباره این افراد به دام اعتیاد تعیین کننده باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام برگزاری 138 نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر را از دیگر فعالیت های این شورا در استان طی سال گذشته برشمرد و اضافه کرد: 12 همایش نیز پارسال در استان ایلام برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.