سعید صیدیوسفی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 42 فقره اخطاریه به قصابی و کشتارگاه های غیرمجاز این مناطق به ویژه مهدی آباد ابلاغ شده که طبق این اخطاریه این واحدها باید در مدت چهار روز با تمکین به این قانون کشتار دام را در کشتارگاه های مجاز دامپزشکی انجام بدهند.
وی افزود: این واحدها از زمان ابلاغ اخطاریه برابر با ضوابط حق ذبح دام در خارج از کشتارگاه های مجاز را ندارند و قصابی های این مناطق نیز باید گوشت دارای مهر و برچسب دامپزشکی را به مشتریان خود عرضه کنند.
صیدیوسفی گفت: همچنین کبابی های شاغل در این مناطق نیز باید از عرضه گوشت فاقد برچسب و مهر دامپزشکی به مصرف کنندگان خود اجتناب کنند و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی ها و کشتارگاه های دارای مجوز فعالیت و تایید دامپزشکی تهیه کنند.
وی یادآور شد: ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان دامپزشکی به طور مداوم برای جلوگیری از هر گونه تخلف بر قصابی و کبابی های مهدی آباد، هفت چشمه و شباب نظارت دارند تا این واحدها گوشت مورد تایید دامپزشکی را به مردم عرضه کنند.
وی تاکید کرد: این اخطاریه های صادر شده با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و دامپزشکی استان ایلام تهیه و دیروز به همه قصابی و کبابی های این مناطق ابلاغ شده و همه این واحدها ملزم به رعایت مقررات آن هستند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف برای واحد متخلف پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام نیز در این خصوص گفت:دراجرای قوانین ممنوعیت فعالیت واحدهای قصابی غیرمجاز واعلام شکایت مرکز بهداشت ایلام، از فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل می آید.
سرهنگ حمید فتاحی افزود: پلیس با همکاری مرکز بهداشت ایلام از فعالیت واحدهای قصابی غیر مجاز خروجی شهر ایلام در روستای مهدی آباد جلوگیری بعمل آورد.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای روز جاری نیروهای پلیس ومرکز بهداشت ایلام در محل موردنظر حاضر واز فعالیت قصابان غیرمجاز ممانعت کردند.
این مقام مسئول انتظامی اظهارکرد: در این مأموریت بیش از 20 واحد غیرمجاز قصابی وکبابی که در مسیر جاده ایلام- مهران فعالیت داشتند تعطیل شدند.
وی در پایان با تشکر ازاعتماد مردم به پلیس گفت: فعالیت اینگونه واحدهای غیرمجاز ضمن ایجاد اختلال در بازار وکسب وکار اصناف، به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شوند لذا پلیس در اجرای قانون واعلام شکایت صورت گرفته از فعالیت واحدهای صنفی غیر مجاز به شدت جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، با توجه به وجود 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام خرید و مصرف گوشت از قصابی های غیرمجاز خودداری کنند، چرا که هیچ گونه نظارتی از سوی دامپزشکی بر این واحدها نمی شود و سلامت گوشت آنها مورد تایید کارشناسان دامپزشکی نیست.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.