فهد کمالوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری برنامه های خود را در چهار بخش خانواده، محیط های آموزشی، محیط های کاری و محلات شهری و روستایی تدوین کرده است.
وی افزود: یکی از مهم ترین حوزه های کاری در زمینه پیشگیری، ارایه آموزش های کاربردی به خانواده ها است به گونه ای که سال گذشته به 18 هزار و 154 نفر این آموزش ها ارایه شد، درحالی که سال ماقبل 17 هزار و 406 نفر از این خدمات بهره مند شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یادآور شد: محیط های کاری نیز از این آموزش ها بی بهره نمانده است، پارسال 593 نفر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را در این مراکز آموختند که در مقایسه با 663 نفر سال 94 تا حدودی کاهش یافته است.
کمالوندی همچنین از ارایه این آموزش ها به 9 هزار و 732 نفر در محله های شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: این مقدار در مقایسه با چهار هزار و 149 نفری که در سال 94 از این آموزش ها برخوردار شدند، افزایش قابل توجهی یافته است.
وی به برنامه های این شورا در مراکز آموزشی اشاره و اضافه کرد: آموزش های مراقبت از خود ویژه دانش آموزان مدارس دوره دوم ابتدایی، برنامه پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع محور در مدارس ابتدایی، آموزش های مقابله ای در مدارس متوسطه، برنامه مدارس عاری از خطر در مدارس مقطع متوسطه و برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه ها و محیط های دانشجویی از جمله برنامه های شورا برای پیشگیری از شیوع مصرف این بلای خانماسوز در مراکز آموزشی است.
وی همچنین به مشارکت سازمان های مردم نهاد استان در مقوله مبارزه با مواد مخدر پرداخت و تاکید کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد فعال سال 94 در این عرصه 155 مورد بود که سال گذشته به 159 نهاد رسیده است و ارتباط تنگاتنگی میان اعضای شورا با این مراکز برقرار است و بخشی قابل توجهی از فعالیت های شورای مبارزه با مواد مخدر استان به ویژه در حوزه فرهنگی و آموزشی با همراهی این نهادهای مردمی صورت می گیرد.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام به معضل اعتیاد گرفتار هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.