فرج فاضلی روز شنبه به مناسبت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای تجهیز و راه اندازی یک کارگاه صنایع دستی به سرمایه چندانی نیاز نیست، اظهار کرد: در صورت حمایت از این حوزه و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران صنایع دستی اشتغال پایدار ایجاد می شود.
وی یادآور شد: در مجموع 2 هزار و 500 صنعتگر فعال صنایع دستی در رشته های گلیم نقش برجسته، حصیربافی، نمدمالی، معرق، منبت روی چوب، مرصع کاری، چیت بافی و صنایع عشایری در این شهرستان وجود دارد که برای همه آنها کارت شناسایی صنعتگری صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 22 کارگاه صنایع دستی در شهرستان فعال است که حدود 100 نفر از بانوان در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران گفت: در سال 95 با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و همچنین ایام نوروز از طریق برپایی سیاه چادر در مجموع صنعتگران این شهرستان بیش از 450 میلیون ریال از صنایع دستی کسب درآمد داشته اند.
فاضلی افزود: در صورت حمایت بانک ها آمادگی لازم برای فعال کردن 50 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد که با راه اندازی این تعداد کارگاه زمینه مناسبی برای اشتغال بانوان ایجاد می شود.
وی تاکید کرد: صنعتگران بسیاری اکنون به منظور ایجاد اشتغال برای خود و خانواده هایشان در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند و نیازمند توجه مسئولان هستند.
وی چیت بافی، گلیم نقش برجسته و ساده، حصیربافی، معرق کاری، نمد مالی، جاجیم بافی و چاقوسازی را از مهمترین صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد که در صورت دریافت تسهیلات خوب و ارزان قیمت امکان تجهیز و راه اندازی کارگاه های بزرگ را دارند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام 66هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 64 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.