به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: شکست های سنگین تکفیری های داعش و حامیان آنها در عراق و سوریه و لبنان و ناکامی عربستان در جنگ یمن عامل اصلی نفوذ گروهک های جنایتکار تروریستی به داخل کشور است.
وی یاد آوری کرد: مواضع خصمانه وزیر فاسد آل سعود دیروز علیه ایران و تهدید به مجازات حاکی از ارتباط گروه تروریستی داعش برای عملیات در داخل ایران است.
وی با تشکر از سپاه و نیروی انتظامی که با اقتدار حوادث تروریستی تهران را مهار کرده و از بروز فاجعه جلوگیری کردند، تاکید کرد: اگر نیروهای فداکار سپاهی نبودند حمام خون راه می افتاد بنابراین باید قدردان فداکاری آنها باشیم.
خطیب جمعه ایلام با تاکید بر اینکه تروریست ها جرات مصاف با نیروهای مسلح ما را ندارند گفت: کسانی که به مدافعان حرم انتقاد می کنند اکنون فهمیدند که اگر رزمندگان سپاه و ارتش به جنگ تروریست ها در سوریه و یمن نمی رفتند با جنایات بزرگ تر و عظیم تری توسط تکفیری ها مواجه می شدیم.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: تروریست ها اصلاح طلب و اصولگرا و حزب اللهی و غیر حزب اللهی نمی شناسند بلکه آنها با کیان نظام اسلامی در جنگ هستند.
وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با انقلابی گری و عقلانیت این انقلاب را به پیروزی رساند و با انقلابی گری توانستیم دشمنان را به چالش بکشیم.
امام جمعه ایلام گفت: باید همه در راستای اهداف امام و رهبری حرکت کنند زیرا سعادت و پیشرفت کشور در این راه است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه شاهکار و هنر امام دمیدن روح شجاعت و خودباوری به کالبد ملت بزرگ ایران بود، گفت: مردم ایران با تحمل فشارها و تحریم ها و ایستادگی در برابر زورگویی ها، اقتدار، عزت و سربلندی خود را حفظ خواهند کرد .
وی تاکید کرد: مسؤولان سیاست خارجی نظام باید در برابر گستاخی و ادبیات جنگ طلبانه رژیم سعودی انقلابی عمل کنند.
وی ادامه داد: اقتدار و عزت و پیروزی ملت در گرو عمل به رهنمودهای امام و رهبری است باید گفتمان غالب در سیاست خارجی و روابط با کشورها گفتمان امام و رهبری باشد.
حجت الاسلام لطفی همچنین به مساله شیوع ربا در استان هشدار داد و گفت: رباخواری به عنوان پدیده ای تخریبگر و حرام در استان رایج شده که باید به ان پایان داده شود.
وی یادآور شد: برخی از کسبه پول هایی را با بهره بالا به دیگران قرض می دهند که ربا و حرام است و بهانه آنها اینکه بانکها نیز ربا می دهند هیچ وجه قابل مقایسه نیستند زیرا بانکها بر اساس ضوابط و معیارهای معامله های اسلامی بدون ربا فعالیت کرده و مورد تایید مراجع نیز هستند.
وی تاکید کرد: برخی کارهای بانک ها از جمله اخذ دیرکرد نیز قابل قبول نیست اما ربا اعلان جنگ با خداست و دستگاه قضایی باید با این موضوع در استان برخورد کند و مردم نیز موارد رباخواری را گزارش کنند.
خطیب جمعه ایلام با اشاره به بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان ایلام گفت: دستگاه های امنیتی و حفاظتی باید ریشه این آتش سوزی ها را شناسایی کنند.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: همه نهادها و مردم باید بر اساس مسئولیت شرعی و ملی خود به کمک بیایند زیرا این جنگل ها و مراتع سرمایه ملی ماست و از دست رفتن آنها جفای بزرگی است.
وی همچنین به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مولفه های استقلال اقتصادی خودکفایی در کشاورزی است و باید زمینه رشد و تعالی این بخش با توجه به وضعیت مناسب آب و خاک فراهم شود.
امام جمعه ایلام همچنین به سالروز امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: حلم و بردباری، سخاوت و علم از ویژگی های این امام بزرگوار است.
خبرنگار : معصومه امیدی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.