رضا نصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار سعی کنند در این طرح شرکت کنند تا با برخورداری از یک سوم دستمزد به مدت یک سال و پرداخت دو سال بیمه توسط دولت بتوانند در محیط واقعی کار کسب مهارت کنند.
وی با توجه به موفق بودن این طرح در سال گذشته ادامه داد: این طرح سال گذشته در استانهای پایلوت انجام شد که منجر به جذب بیش از 70 درصد کارورزان توسط کارفرماها شد.
وی افزود:شرکت های خدماتی، فنی، مهندسی و صنعتی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و نیروی کار مورد نظر خود را درخواست دهند که اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای با اتصال افراد بیکار به این شرکت ها ، به عنوان حلقه اتصال عمل می کنند.
نصری گفت: یکی از مهم ترین مزایای طرح کارورزی این است که افراد دیگر بی تجربه و بدون مهارت محسوب نمی شوند و دارای رزومه کاری و توان و تجربه یک حرفه مشخص هستند.
وی افزود: دولت سعی دارد تا به این طریق با جهت دهی جوانان بیکار به سمت مهارت آموزی آنان را برای اشتغال آماده کند و این کارورزی و حرفه آموزی در محیط واقعی کار می تواند منجر به بکارگیری افراد توانمند در آن شرکت شود.
وی همچنین پرداخت حداقل دستمزد و بیمه کارورزان توسط دولت را کمک به کارفرمایان و کاهش هزینه های آنان در ابتدا ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بخش قابل توجهی از این جوانان جذب شرکت ها شوند و دارای شغل پایدار شوند.
به گزارش ایرنا، دولت با راه اندازی سامانه کارورزی سعی در ثبت نام افراد فارغ التحصیل بیکار بر اساس شرایط سنی و تحصیلی با پرداخت حداقل دستمزد به مدت یکسال و بیمه به مدت دو سال از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ها کرده است.
بر اساس آمار منابع رسمی استان ایلام دارای بیش از 14 هزار فارغ التحصیل بیکار است و نرخ بیکاری در این استان به صورت رسمی بیش از 11.6 درصد و به صورت غیر رسمی بیش از 25 درصد اعلام می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی *** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.