مسعود همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اولین روز خرید محصول جو، تاکنون 10 تن از این محصول با قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار و 300 ریال خریداری شده است و روند خرید همچنان ادامه دارد.
وی افزود: فرایند خرید جو از کشاورزان که از امروز آغاز شده تا اوایل شهریور امسال ادامه دارد و پیش بینی می شود که کشاورزان نزدیک به 31 هزار تن جو برداشت کنند که بخشی از این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و مابقی نیر به مصرف خود کشاورزان می رسد.
همتی یادآور شد: پشتیبانی امور دام جوهای خریداری شده را از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به فروش می رساند و در هر مرحله 200 تن جو ذخیره شده در انبارها را برای فروش تحویل تالار شیشه ای بورس کشور می دهد.
وی تاکید کرد: بیشترین اراضی کشت جو در استان ایلام متعلق به شهرستان ایوان است که احتمال می دهیم امسال هشت هزار تن جو از کشاورزان این شهرستان با نرخ تضمینی خریداری شود.
به گفته همتی، جوهای خریداری شده در بالغ بر هفت انبار در نقاط مختلف استان ایلام ذخیره و نگهداری می شود و هر انبار ظرفیت ذخیره سازی بین 500 تا 2 هزار تن جو را دارد.
به گزارش ایرنا، 50 هزار و 150 هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو رفته که از این مقدار یک هزار و 400 هکتار آبی و 48 هزار و 750 هکتار آن دیم است.
سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام استان ایلام نزدیک به 10 هزار تن جو از کشاورزان استان ایلام خریداری کرد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.