در این یادداشت آمده است: در ابتدا باید اذعان داشت هدف از برگزاری انتخابات شورهای شهر به صورت الکترونیکی در کل کشور به حداقل رساندن میزان خطا و تاثیر عوامل انسانی در فرایند برگزاری انتخابات و مخفی ماندن آرای مردم بود ولی این امر بدلیل تاثیر مستقیم کاربران اجرایی انتخابات در ثبت آرا در صندوق‌های الکترونیکی که ناشی از عدم آموزش لازم به مردم برای چگونگی استفاده از صندوق الکترونیکی رای بود، این هدف محقق نشد و حتی می‌توان گفت عوامل اجرایی به نسبت صندوق‌های سنتی و اخذ رای با تعرفه، از رای مردم بیشتر اطلاع داشتند.
همین عامل یکی از اصلی ترین دلایل معترضان به نتیجه انتخابات شورای شهر در ایلام است به نظر می‌رسد آنها به نحوه‌ی رای گیری و امکان دخالت عوامل اجرایی پای صندوق در هنگام ثبت کد نامزدها، عدم آموزش کافی استفاده از صندوق‌های الکترونیکی رای قبل از رای گیری به مردم و اختلال در رای‌گیری توسط دستگاه الکترونیکی شکایت داشتند.
آنها همچنین خواستار بازشماری صندوق‌های اخذ رای شدند که هر چند این امر در شهر ایلام در چند صندوق انجام شد اما این اعتراضا‌ت همچنان ادامه دارد.
خرید و فروش رای در شهر ایلام و در نزدیکی صندوق‌های اخذ رای نیز قابل رد نیست اما عدم برخورد لازم با افراد متخلف توسط عوامل اجرایی انتخابات غیر قابل چشم پوشی است.
حال با این اوصاف و بدلیل اینکه جمع کثیری از نامزدهای شورای شهر ایلام به نحوه و نتیجه‌ انتخابات اعتراض داشتند، سایت خبری ویرا یک نظرسنجی عمومی منتشر ‌کرد و امیدوار است که در نهایت نامزدهای شورای شهر و عوامل اجرایی انتخابات و هیات نظارت همواره مطیع قانون باشند و اگر اعتراضی نیز وارد است با اقناع معترضان با مدارک و استدلال پاسخ آنها را بدهند و همه به قانون گردن نهند.
معتقدیم تقلب در انتخابات شورای شهر ایلام وجود نداشته ولی تخلفات و شبهاتی وجود داشته است که بایستی عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات به آنها پاسخ دهند‌ و برگزاری این نظرسنجی در همین راستا است.
منبع: سایت خبری ویرا
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.