«محمدرضا مروارید» در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در آغاز امسال با تلاش سربازان گمنام امام زمان(ع) و پلیس استان دو محموله بزرگ مواد مخدر کشف و ضبط‌ و با قاچاقچیان این حوزه برخورد جدی شده است .

وی بابیان اینکه مسیر ایلام باید برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن‌تر شود و در این زمینه نیازمند تلاش بیشتری هستیم، افزود: علاوه بر این باید زمینه‌های ورود به چرخه مصرف توزیع و یا قاچاق مواد مخدر مسدود شود و یکی از راه‌های انسداد در این راستا اشتغال‌زایی است .

مروارید با بیان اینکه اگر جوانان مشغول کار شوند بسیار کم به سمت مواد مخدر سوق پیدا می‌کند،افزود: فعالیت‌های سپاه پاسداران با زمینه‌های مصرف مواد مخدر قاطع بوده است .

کشف و معدوم سازی 17 هزار بوته‌ی خشخاش در ایلام

سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: شناسایی مصرف‌کنندگان،توزیع‌کنندگان و کاشت کنندگان مواد مخدر در اولویت‌های برنامه سپاه در این زمینه است و با کمک بسیج محلات این اقدامات صورت گرفته است .

وی بابیان اینکه آموزش و آگاه‌سازی جامعه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سوق پیدا کردن جوانان به سمت مواد مخدر دارد، افزود: سپاه در این راستا آموزش‌های خوبی به جامعه ارائه داده است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته 17 هزار بوته خشخاش در استان کشف و معدوم‌سازی شده و امسال هم تاکنون 150 هزار بوته شناسایی و معدوم شده است.

افزایش 92 درصدی کشفیات مواد مخدر در ایلام

در ادامه سرهنگ «حسن کاظمی» جانشین انتظامی استان ایلام نیز اظهار کرد: طی سال گذشته 92 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم و امسال به‌شدت روند برخورد با سوداگران مرگ ادامه پیدا می‌کند و بدون تعارف با عوامل برخورد قاطع خواهیم کرد .

وی بابیان اینکه اغلب سرقت‌های خرد در استان توسط افراد معتاد صورت می‌پذیرد، گفت: معتادان باید جمع‌آوری و به کمپ منتقل شوند .

کاظمی خاطرنشان کرد: طی امسال یک محمول بزرگ 200 کیلویی مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط‌شده است .

افتتاح زندان مرکزی ایلام فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی را هموارتر می‌کند

در ادامه «اکبر محبی» مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: متأسفانه 70 درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر درگیر هستند که زنگ خطری در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: زندان مرکزی فعلی جوابگوی انجام فعالیت‌های جامع اصلاحی و تربیتی نیست لذا تکمیل پروژه جدید زندان مرکزی بسیار مهم حائز اهمیت است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد .

نقش سمن‌ها در مبارز با مواد مخدر افزایش می‌یابد

در ادامه دکتر «فهد کمالوندی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه، باید استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و کشف مواد مخدر هرکدام 5 درصد افزایش یابد .

وی بابیان اینکه با توجه به فصل امتحانات و احتمال استفاده از قرص‌های روان‌گردان در مراکز علمی و دانشگاهی در این زمینه جلساتی با دانشگاه‌ها و مدارس برگزار و تأکیدات و آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص‌های مخدر انجام‌شده است، تصریح کرد: علاوه بر این مهم اتحادیه‌ها و مشاغل آزاد هم توجیه لازم درزمینهٔ آسیب مصرف مواد مخدر انجام‌شده و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

در ادامه «علی مهرعلی زاده» مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز اظهار کرد: مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن موجب ناامیدی در جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته 27 درصد کاهش خشونت و نزاع دسته‌جمعی و 21 درصد کاهش خودکشی در استان داشته‌ایم افزود: خوشبختانه در این مدت ازدواج رشد 3 درصدی داشته و طلاق نیز کاهش یافته است.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 659752
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.