سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوربین ها در بیشتر مسیرهای منتهی به شهرستان های دهگانه استان بویژه ایلام به مهران، ایلام به دره شهر، ایلام به حمیل، مهران به دهلران و ایلام به ملکشاهی نصب شده و با استفاده از این تجهیزات نظارت بیشتری بر نحوه تردد خودروها صورت می گیرد.
وی افزود: این دوربین ها این امکان را به نیروهای های پلیس راه می دهد به صورت 24 ساعته و آنلاین وضعیت تردد خودروها را در هر شرایط جوی مختلف رصد کنند و در صورت بروز گره ترافیکی یا مشکلی در سریع ترین زمان ممکن نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.
رئیس پلیس راه انتظامی ایلام همچنین از راه اندازی مرحله نخست سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده های برون شهری این استان نیز خبر داد.
به گفته وی، امکان رصد و پایش جاده های برون شهری استان ایلام بویژه در جاده های شریانی و اصلی با جانمایی این سامانه به صورت 24 ساعته میسر می شود.
سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته سرعت غیر مجاز مهمترین عامل بروز سوانح رانندگی در کشور و این استان است، گفت: با توجه به رشد روزافزون استفاده از خودرو در ارتباطات، کنترل وضعیت جاده ها و ترافیک به شکل سنتی امکان پذیر نیست و روز به روز شاهد استفاده از فنآوری های نوین برای رصد و نظارت بر تردد خودروها هستیم.
وی یادآور شد: سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در استان ایلام در این مرحله تنها به ثبت سرعت خودروها می پردازد و به 2 شکل عمل می کند که در گونه نخست این دوربین ها سرعت خودروها را به شکل لحظه ای ثبت و محاسبه کرده و در صورت تخطی از سرعت مجاز نسبت به اعمال قانون وسیله نقلیه اقدام می کنند.
به گفته وی، این دوربین ها همچنین سرعت متوسط خودروها را نیز ثبت می کنند به گونه ای که سرعت خودرو هنگام ورود به محدوده دوربین ثبت و پس از رسیدن به دوربین بعدی میانگین این سرعت نیز محاسبه می شود.
سرهنگ همتی زاده اضافه کرد: این دوربین ها هم اکنون در مسیرهای ایلام به حمیل و ایلام به مهران جانمایی شده و روزانه بین 50 تا 60 خودرو از این طریق اعمال قانون می شوند.
رئیس پلیس راه ایلام گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه هوشمند شاهد مدیریت هر چه بیشتر رانندگان بر نحوه سرعت در مسیرهای ارتباطی باشیم و تصادف رانندگی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یابد.
وی افزود: در مراحل بعدی می توان از این سامانه برای کنترل سایر تخلفات همچون عدم رعایت فاصله طولی و حرکت میان خطوط و ثبت سبقت غیر مجاز نیز استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.