علی طاهرسارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان آلودگی هوای شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، آبدانان، دره شهر و بدره 1.5 برابر حد مجاز گرازش شده است.
وی افزود: این توده که شامگاه دیشب وارد آسمان استان ایلام شد و تا صبح امروز روندی افزایشی داشت اما به تدریج از میزان غلظت آن کاسته شده و روندی کاهشی دارد.
سارایی یادآور شد: این توده ریزگرد تا عصر امروز به تدریج از آسمان استان ایلام خارج می شود و در حال حاضر نشانه هایی از شکل گیری توده های جدید در کانون های گرد و غبار در بیابان های عراق و سوریه مشهود نیست.
میزان استاندارد ریزگردها 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون 11 روز غبارآلود و ناسالم داشته است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و اجتناب از کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز به علت ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود که این موضوع زیان های فراوانی بر محیط زیست و سلامت مردم، جنگل ها و مراتع و زیست جانوران وارد کرد.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.