به گزارش ایرنا، سید حسینعلی موسوی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد با گرامیداشت این روز و یاد شهدا در دهلران اظهار کرد: ما نباید نگرانی از آمریکا و همفکرانش را داشته باشیم تا وقتی که ملت ما با این شکوه و عظمت در همه عرصه هایی که نظام احساس کنند، حضور دارند.
وی با اشاره به حضور مردم در ابتدای انقلاب افزود: این حضور در جنگ تحمیلی و بعد از آن در همه مناسبت ها موجب شکست دشمنان شده و تا وقتی مردم هستند جای نگرانی از استکبار جهانی وجود ندارد.
فرماندار دهلران با اشاره به مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مردم در این انتخابات ثابت کردند پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این پیروزی بزرگ را به ملت، رهبری و دولت تدبیر و امید تبریک می گوییم.
موسوی از مردم شهرستان دهلران بخاطر حضور گسترده در انتخابات و همه مجریان و دست اندرکاران انتخابات، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی نیز بخاطر برگزاری انتخاباتی باشکوه و در اوج امنیت در شهرستان تقدیر کرد.
وی بازگشایی مرز چیلات را از مطالبات مردم دانست و یادآور شد: به پیگیری مدیریت ارشد استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حمایت و همکاری دولت تدبیر و امید و موافقت وزارت کشور و صدور مجوز این مرز بزودی با حضور هیات های ایرانی و عراقی شاهد گشایش مرز رسمی چیلات در دهلران خواهیم بود.
امام جمعه دهلران نیز در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره شهدا گفت: روحیه ایثار و شهادت طلبی، ولایت مداری و الهی و خدایی بودن انقلاب موجب پیروزی ما در مقابل آن همه استحکامات دشمن در فتح خرمشهر شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت تبیین فتح خرمشهر برای مردم بویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: باید علل و عوامل فتح خرمشهر در کتب درسی تدریس شود و نسل های بعدی این را بخوانند و تدبر کنند چرا که برای فتح خرمشهر و عبور از سیم خاردارها باید اول بر هوای نفس غلبه کرد و ولایی بودن و اطاعت از ولایت را هرگز فراموش نکنیم.
وی بر ولایت پذیری محض تاکید کرد و گفت: برای پیروزی در جنگ بدر و فتح خرمشهر باید ولایت پذیری محض داشته باشیم و بدانید که تا وقتی چنین هستیم حتی اگر دنیا متحد شود و بالاترین سندهای نظامی هم تصویب کنند هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و ما پیروز هستیم.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز در این مراسم اضافه کرد: فتح خرمشهر موجب ظهور قدرت دفاعی ایران در جهان، قدرت بازدارندگی و ثبات داخلی، شناخته شدن ایران به عنوان قدرت فرا منطقه ای و اثبات ایثارگری و فداکاری نیروهای مسلح و بسیج شد.
سرهنگ علی آبدونی موفقیت امروز ما در همه صحنه ها در مقابل دشمن را نشات گرفته از هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهدا دانست و گفت: ولایت مداری و تبعیت از امر ولایت و حرکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب موجب شکست دشمنان در همه عرصه ها و موجب اقتدار روز افزون ایران اسلامی در جهان است.
وی آمریکا را دشمن اصلی ایران دانست و افزود: نقشه آمریکا و عربستان اینکه ایران دست از حمایت سوریه و حزب الله بردارد ولی همه توطئه های آنان محکوم به شکست است و راه به جایی نمی برند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.