محمد ایدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش نیاز توسعه و رشد استان در حوزه های گوناگون به ویژه در بخش های دارای مزیت نسبی مدیریت درست منابع انسانی و مادی است.
وی یاد آور شد: رویکرد و هدف اصلی خانه نخبگان بسیج کمک به رشد فناوری و شتاب بخشی توسعه در حوزه های گوناگون است.
ایدی اضافه کرد: برای این منظور نخبگان سعی می کنند مشکلات استان را در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شناسایی کنند و با تحلیل محتوا تلاش می شود که خلاهای قانونی و مشکلات ساختاری یا مسائلی که در اجرای این برنامه ها در استان وجود دارد را شناسایی کنند.
رئیس خانه نخبگان بسیج ایلام ادامه داد: پس از شناسایی این مسائل و طبقه بندی و نیز اولویت بندی آن ها، مشکلات موجود برای رفع و رجوع به مراجع ذی صلاح استان انعکاس و ارسال می شود.
ایدی افزود: بر اساس فرمایش های مقام معظم رهبری هدف از شکل گیری خانه نخبگان بسیج، ایجاد بستر مناسب برای شناسایی موثر استعدادهای نهفته و شکوفایی آن ها در حوزه های گوناگون است.
وی با اعلام این که استان ایلام دارای ظرفیت های نهفته سرشاری در منابع انسانی و مادی است گفت: در بخش منابع انسانی می توان به وجود جوانان تحصیل کرده، با انگیزه و متعهد اشاره کرد که اگر این مجموعه بزرگ و ارزشمند درست هدایت شود گام های موثری در راستای کارآفرینی و رونق اقتصادی استان برداشته خواهد شد.
رئیس خانه نخبگان بسیج ایلام اضافه کرد: این استان در حوزه منابع و ثروت های مادی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی نیز ظرفیت های بسیار بالایی دارد که با تمرکز بر آنها می توان از توانمندی های مناسب آنها برای افزایش اشتغال و توسعه کارآفرینی استفاده کرد.
ایدی افزود: مدیریت درست منابع و ثروت ها جزو مهمترین عوامل توسعه است که می توان با استفاده از منابع انسانی و مادی در کنار برنامه ریزی های درست، دقیق و عملیاتی به هدف های توسعه ای در استان دست یافت.
وی گسترش و ایجاد تعاونی ها را لازمه پیشرفت اقتصادی استان دانست و گفت: شکل گیری تعاونی ها متضمن حمایت های دولتی است و اگر تعاونی ها درست مدیریت و هدایت شوند می تواند راهکارهای مناسبی برای رونق اقتصادی و اشتغال باشد.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده شهریار حیدری فر
6034/6033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.