تورج کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 115 هزار تن از این میزان گندم به عنوان محصول مازاد بر نیاز از کشاورزان براساس قیمت مصوب و نرخ دولتی خریداری و تحویل سیلوها و مراکز خرید گندم شهرستان شده است.
وی با اشاره به تولید 50 درصد گندم استان ایلام در شهرستان دهلران افزود: ارزش محصولات غلات و صیفی جات برداشت شده در فصل بهاره در این شهرستان بیش از 2 هزار میلیارد ریال است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران همچنین از برداشت محصول کلزا از اراضی این شهرستان نیز خبر داد و تاکید کر: از دو هزار و 400هکتار سطح زیر کشت کلزا در شهرستان تاکنون چهار هزار و 300 تن محصول برداشت شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی دهلران با دارا بودن 100 هزار هکتار اراضی به عنوان قطب اصلی کشاورزی استان ایلام مطرح است و نیمی از مجموع سالانه عمکرد و برداشت محصول حوزه زراعی استان ایلام متعلق به شهرستان دهلران است.
با توجه به سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی و نیاز بالا به تامین روغن، توسعه کشت کلزا همچنان در استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفته است.
این استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های مستعد از مناطق پیشرو کشور در کشت کلزا است.
ایلام در زمینه کشت کلزا و تولید دانه روغنی با زیر کشت قرار گرفتن پنج هزار هکتار از اراضی مناطق مختلف استان که حدود 50 درصد آن در دهلران قرار دارد در جایگاه ششم کشور قرار دارد.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، با بهره برداری از سامانه گرمسیری و همچنین انتقال آب از سد کرخه و آبی شدن بخش مهمی از اراضی کشاورزی این شهرستان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.
44 هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام کشت آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر، برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شکرت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.