معروف بسطامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از انتشار آگهی رسمی نتایج آرای انتخابات شوراها طبق ماده 73 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چنانچه کسی بر صحت برگزاری انتخابات معترض باشد حداکثر ظرف مدت 2 روز از انتشار آگهی می تواند شکایت خود را به صورت کتبی و بر اساس مستندات به هیات نظارت شهرستان ارائه کند.
وی افزود: شکایت معترضان باید دارای نام و نام خانوادگی و بر اساس ارائه مستندات باشد و در صورتی که این اشخاص نسبت به فرد یا گروه خاصی شکایت داشته باشند، این اتهام آنها نیز در صورت اثبات قابل پیگیری است.
فرماندار ایلام تاکید کرد: به همین ترتیب هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها در محل فرمانداری ایلام نیز به شکایات واصله بر اساس قانون رسیدگی و ظرف مدت پنج روز نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد.
بسطامی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج انتخابات برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر ایلام نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، یادآور شد: بیشتر این افراد هنوز برای اعتراض خود مستنداتی ارائه نکرده اند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام که به نتیجه اعلام شده معترض بودند با حضور در فرمانداری ایلام و ارائه طوماری که به امضای 54 نفر رسید، خواستار پیگیری حقوق خود از طریق مجاری قانونی شدند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همچون دیگر نقاط کشور در 25 شهر و 368 روستای استان 580 هزار نفری ایلام برگزار شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.