به گزارش ایرنا، سید حسینعلی موسوی روز دوشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به همت دولت یازدهم، پیگیری های مدیریت اجرایی ارشد استان و نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس برای بازگشایی مرز چیلات اظهار کرد: وزارت کشور عراق با بازگشایی این مرز موافقت کرده است.
وی بازگشایی این مرز و انجام مراودات تجاری، بازرگانی، اقتصادی و مسافری بین دو کشور را در توسعه منطقه مرزی دهلران مهم دانست و افزود: ایجاد بازارچه مرزی در چیلات نقش موثری در بهبود معیشت مردم، اشتغال پایدار، بهبود زیرساخت های راه و مهاجرت معکوس دارد.
موسوی با اشاره به 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق در شهرستان دهلران که 55 درصد از مجموع مرز استان ایلام با این کشور است، تاکید کرد: باید از فرصت مرزی بودن برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره ببریم.
وی پیگیری برای ارتقای فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان مرزی برشمرد و یادآور شد: با توجه به شاخص هایی چون، مرز، مسیر تردد زائران عتبات عالیات، فاصله تا مرکز استان، پراکندگی جغرافیایی و ظرفیت های کشاورزی و نفت و گاز منطقه، امیدواریم این مطالبات تا پایان سال جاری محقق شود.
موسوی از ارتقای دهستان دشت عباس به بخشداری نیز خبر داد و گفت: با همت همه مسئولان دولت تدبیر و امید بزودی این خواسته نیز محقق خواهد شد که نقش موثری در خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم منطقه دارد.
وی اجرای سیاست ها و برنامه های سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از دیگر موضوعات مهمی دانست که در اولویت برنامه های امسال قرار دارد و افزود: با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید در سال های گذشته، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت است.
فرماندار دهلران با تقدیر از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی اضافه کرد: حضور حماسی مردم و خلق حماسه ی بزرگ را به ملت ایران، رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید تبریک می گوییم و امیدوارم دولت در ادامه راه خود موفق باشد.
موسوی افزود: با آن همه بد اخلاقی که نامزدها برای کسب رای در مناظره ها انجام دادند ولی مردم راه و تصمیم قاطع خود را گرفتند و به خوبی وارد صحنه شده و حماسه ای بزرگ در دفاع از نظام و دولت خلق کردند.
وی با تبریک به دکتر حسن روحانی بخاطر کسب رای اعتماد مردم یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق های رای نشان از پایبندی آنها به نظام است و انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید نشان از رضایت مندی مردم از عملکرد دولت در حوزه های مختلف داشت و دولت داوزدهم نیز برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهد کرد.
فرماندار دهلران به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور پر شور مردم در این عرصه نیز اشاره کرد و افزود: مردم در انتخابات شوراها در واقع کلید عمران و آبادانی شهر و روستا را به افراد کاردان و کارآمد و با برنامه در زمینه توسعه و عمران آبادانی شهرها سپردند.
موسوی از منتخبان مردم در دوره پنجم شوراها خواست به عمران شهری، مبلمان و توسعه فضاهای سبز به عنوان مطالبات جدی مردم توجه کنند.
فرماندار دهلران همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: مراسم این ایام باید با شور و نشاط و حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان دهلران با 66 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای چهار شهر و 60 روستا و 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و دارای ذخایر و منابع نفت و گاز و همچنین منابع آب و خاک است و بیش از نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام در این شهرستان تولید می شود.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.