به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات این استان اظهار کرد: مجریان و دست اندرکاران انتخابات همه سعی و تلاش خود را بکار گرفته اند تا مردم در بهترین شرایط پا صندوق های اخذ رای حضور یابند و آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.
وی با اشاره به رویکرد این ستاد به منظور تقویت شور و نشاط انتخاباتی در استان افزود: کمترین سخت گیری در زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفت تا شور و شوق در فضای جامعه طنین انداز شود و مردم مشارکت حداکثری در انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت داشته باشند.
کلانتری تاکید کرد: در فضای مجازی نیز در موضوع تبلیغات انتخابات سخت گیری نشد مگر در مواردی که منجر به توهین و افترا به اشخاص مختلف بود که در نهایت تعداد پرونده های تخلف انتخاباتی در این استان نیز بسیار ناچیز بود.
وی در خصوص وضعیت پوشش اینترنت در شعب اخذ رای استان یادآور شد: تا یک ماه پیش 26 نقطه فاقد آنتن دهی در مناطق مختلف استان داشتیم که با تلاش دستگاه های مسئول، مشکل این نقاط برطرف شد و تنها در 2 نقطه بلوطستان شهرستان ملکشاهی و دره دود بخش ماژین شهرستان دره شهر مشکل داریم که با کمک شرکت های مخابرات و زیرساخت زمینه اجرای فرآیند انتخابات در این مناطق را نیز فراهم خواهیم کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: امروز به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم ادعا کنیم در شرایط مطلوب برای برگزاری انتخابات بسر می بریم و کوچکترین نگرانی برای اجرای این همه پرسی نداریم و با 100 درصد آمادگی به استقبال انتخابات 29 اردیبهشت می رویم.
وی بر رفاقت بعد از رقابت میان نامزدها نیز تاکید کرد و افزود: روز بعد از انتخابات روز جشن ملی است چون به فرموده‌ مقام معظم رهبری برنده اصلی انتخابات مردم هستند که حضور پرشور خود را به رخ جهانیان خواهند کشاند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: سه هزار و 42 نفر خود را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نامزد کرده بودند که در نهایت فردا 2 هزار و 850 نفر در این عرصه به رقابت خواهند پرداخت.
خیرالله گراوند اضافه کرد: 656 نفر از این تعداد برای شوراهای شهر و 2 هزار و 149 نفر نیز برای شوراهای روستایی رقابت می کنند و انتخابات شوراها در 25 شهر و 368 روستا برگزار می شود که شوراهای 351 روستا سه نفره و 17 روستا نیز پنج نفره هستند.
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام نیز گفت: 35 نقطه که از نظر شبکه فیبر نور آسیب دیده بودند به منظور تامین ارتباط مخابراتی انتخابات 29 اردیبهشت بهینه سازی شده است و در چند نقطه هم که احتمال قطع شدن وجود دارد نیرو مستقر کرده ایم که شبانه روزی مراقبت کنند.
رضا حسن بیگی افزود: 9 کیلومتر از شبکه فیبر نوری نیز در مسیر جاده ایلام به مهران با توجه به انجام عملیات راهسازی جابجا شده است و گشت های این شرکت بطور مستمر در مسیرها حضور دارند تا در صورت قطعی شبکه به سرعت نسبت به ترمیم آن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود که 425 هزار نفر این جمعیت واجد شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو هستند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.