مجید عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 237 نفر در ابتدا برای حضور در رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد 72 نفر برای مناطق شهری ثبت نام کردند که بعد از انصراف برخی از نامزدها این تعداد اکنون به 65 نفر کاهش یافته است.
وی افزود: از میان افراد ثبت نامی یک نفر به علت نقص در مدارک ارسالی تایید صلاحیت نشد و از ابتدای ثبت نام نامزدها تا کنون نیز 13 نفر از ادامه رقابت های کاندیداتوری شوراهای شهر و روستا انصراف داده اند.
عسگری توضیح داد: تا این لحظه یک نفر از مورموری، یک نفر از سرابباغ و 2 نفر از آبدانان در حوزه شهری انصراف داده اند و مابقی نیز در مناطق روستایی هستند و همچنین 2 نفر نیز بعد از ثبت نام در بخش شهری با انصراف در این حوزه مجدد در بخش روستایی ثبت نام کردند.
به گزارش ایرنا، 29 هزار نفر از جمعیت 48 هزار نفری شهرستان آبدانان واجد شرایط شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت هستند.
یک هزار و 500 نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی در انتخابات این شهرستان مشارکت دارند و برای رویداد مهم 29 اردیبهشت ماه 65 شعبه اخذ رای ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 74 شعبه ویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه نقطه شهری آبدانان، سرابباغ و مورموی و 26 نقطه روستایی برگزار می شود.
امسال 31 نفر برای شهر آبدانان، 17 نفر سرابباغ و 17 نفر برای شهر مورموری و سایر نامزدها در مناطق روستایی شهرستان آبدانان در صحنه رقابت ها حضور دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام به دلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.