مجتبی میهن پرست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید در بیابان کشورهای عراق و سوریه، احتمال تشکیل گرد و غبار و نفوذ این توده به آسمان شهرهای مرزی از جمله استان ایلام وجود دارد.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ توده ای در بیابان های عراق و سوریه شکل نگرفته است، افزود: احتمال ایجاد این پدیده در کشورهای ذکر شده با توجه به وزش باد در ساعات آینده وجود دارد و دور از انتظار نیست.
میهن پرست یادآور شد: در صورت شکل گیری این توده گرد و غبار، هوای استان ایلام از امشب تا عصر فردا متاثر از ریزگردها غبارآلود می شود.
وی گفت: هم اکنون غباری در آسمان برخی نقاط این استان مشهود است که رقیق و محلی بوده و میزان غلظت آن پایین تر از حد مجاز است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر به خصوص جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال، کودکان برای کاهش آثار منفی ریزگردها است.
هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.