پروین یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع چهار کودکی که به فرزند خواندگی سپرده شدند، یک کودک به خانواده ای خارج از این استان و مابقی به خانواده های متقاضی در داخل استان سپرده شدند.
وی از ثبت 97 مورد تقاضای برای فرزند خواندگی در این اداره کل خبر داد و افزود: این تعداد خانواده برای دریافت فرزند به این اداره کل مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده اند.
یعقوبی ادامه داد: خوشبختانه فرهنگ پذیرش فرزند در این استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نشده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزندی از بهزیستی هستند.
وی تاکید کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان ایلام تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع 60 کودک به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شده و همه آنها زندگی موفقی دارند، گفت: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم هستند با پذیرش فرزند خوانده کانون زندگی شان گرم و هدف دار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
به گفته یعقوبی، با وگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی، این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت در حمایت از این کودکان نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، اضافه کرد: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند، مشمول این قانون می شوند.
وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که بدلایل مختلف به شیرخواگاه و خانه کودک و نوجوان زیر پوشش بهزیستی در استان ها ارجاع داده شده باشند با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
یعقوبی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط خانواده ها برای پذیرش فرزند از طریق بهزیستی اعلام کرد.
کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده اداره کل بهزیستی ایلام افزود: عمده خانواده های متقاضی فرزند خوانده در این استان به قبول سرپرستی فرزند دختر تمایل دارند.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمابتی بهزیستی قرار دارند، بهزیستی در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و توسعه امور فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمات رسانی می کند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.