علی حیدربیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات تجلی اراده حاکمیت مردم و اراده واقعی ملت است و ضرورت دارد رسانه ها در جهت افزایش مشارکت عمومی مردم در انتخابات از اهرم ترغیب و تشویق مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد بر روی سیاست خارجی و نوع هم افزایی و روابط آنها با کشور ما تاثیر زیادی دارد، افزود: انتخاب حق هر شهروندی است و افراد باید در تعیین حق سرنوشت خود و کشور سهیم باشند و فعالانه در این عرصه دخیل باشند.
حیدربیگی اضافه کرد: در دنیای جدید، دموکراسی همزاد با احزاب است هیچ جای دنیا انتخابات بدون احزاب وجود ندارد احزاب با کارکردهایی که دارند با تجمیع خواسته ها و مطالبات مردم و آموزش سیاسی بر انتخابات تاثیر می گذارند.
وی یادآور شد: رسانه ها به روش هایی می توانند در انتخاب اصلح مردم نقش داشته باشند از جمله اینکه نامزدها دعوت شوند و دیدگاه های خود را تبیین و تشریح کنند و از کارشناسان بخواهیم برنامه های موجود آنها را مورد ارزیابی و نقد قرار دهند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: اگر رسانه ها رویکرد خود را از رویداد محوری به کارشناس محوری تغییر دهند می توانند مردم را با مشکلات و راهکارها آشنا کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.