عباس سرتنگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله نخست این طرح گاوداری با پرورش 70 راس گاو با اشتغال زایی مستقیم 35 نفر و تولید روزانه 30 تن شیر در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید.
وی افزود: این طرح وابسته به شرکت کشت و دام قیام اصفهان واحد ایلام است و اعتبار هزینه شده برای این طرح تاکنون در بخش تجهیزات، فضای فیزیکی و خرید گاو 170 میلیارد ریال بوده است.
سرتنگی یادآور شد: در مرحله دوم این طرح (اوایل امسال) نیز 180 راس گاو به 70 راس قبلی اضافه شد و تا پایان سال 96 ظرفیت 700 راسی این طرح گاوداری گوشتی و شیری تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحد روزانه 25 تا 30 تن شیر تولید خواهد شد، تاکید کرد: با احداث این گاوداری بخشی از نیاز واحدهای پرواربندی گوساله به گوساله پرواری و همچنین تولید شیر خام با کیفیت بالا و بار میکروبی استاندارد برای استفاده کارخانه های شیر و فرآورده های لبنی استان ایلام تامین شده است.
رئیس جهاد کشاورزی ایوان گفت: مهمترین تاثیر این طرح بزرگ در استان ایلام، راه اندازی کارخانه تولید شیر و فرآورده های لبنی ایوان است که شیر تولیدی گاوداری در اختیار این کارخانه برای تولید محصولات لبنی قرار می گیرد و باعث افزایش اشتغال زایی در شهرستان می شود.
به گزارش ایرنا، گاوداری 700 راسی شهرستان ایوان بزرگترین و نخستین گاوداری تمام صنعتی در استان ایلام است که در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 30 هزار متر مربع، با اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 110 نفر با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد ساختمان و تجهیزات در بخش شیردوشی با اعتبار 120 میلیارد ریال و با توان تولید روزانه 21 تن شیر خام و تولید 112 تن گوشت قرمز در حال احداث است.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.