به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز دوشنبه در جشنواره نشاط و امید جوانان استان به مناسبت روز جوان که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تاسیس شرکت‌های دانش ‌بنیان در قالب استارت ‌آپ‌ها حرکتی مثبت در جهت اشتغال‌ زایی و کارآفرینی است.
وی افزود: در سال های اخیر در رابطه با بحث فناوری و ایجاد پارک های علم و فناوری در دانشگاه های ایلام تلاش های بسیاری برای فعال شدن شرکت های دانش بنیان انجام شده که جوانان نقش محوری در راه اندازی آنها دارند.
مروارید سپس دوران جوانی را به عنوان بهترین فصل زندگی هر انسان دانست و تاکید کرد: جوانی فصل شور، نشاط، انرژی و رویش زندگی فرد است بنابراین باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.
وی یادآور شد: بر اساس نتایج سرشماری سال 95 بخش مهمی از جمعیت این استان را جوانان تشکیل می دهند ضمن اینکه این استان از نظر جوانان تحصیل نسبت به جمعیت نیز رتبه سوم کشور است.
استاندار ایلام با اشاره به موفقیت های جوانان استان در حوزه های مختلف در سال گذشته گفت: در سال 95 این استان در بسیاری از شاخص‌های مرتبط با جوانان مانند رشته های وزرشی رتبه‌های قابل قبولی را در سطح کشور کسب کرد.
مروارید با بیان اینکه تعداد سازمان های مردم نهاد این استان در دولت یازدهم رشد چشمگیری داشته است، اضافه کرد: این استان از نظر تعداد سازمان های مردم نهاد نیز جزء سه استان برتر کشور است.
وی به ظرفیت‌های جوانان ایرانی در زمینه هنر و ادبیات اشاره کرد و افزود: امیدواریم بزودی برج هنر اسلامی به عنوان پاتوقی در شان هنرمندان برای قشر جوان احداث شود.
استاندار ایلام احیای سازمان ملی جوانان را از برنامه‌های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و یادآور شد: تلاش دولت جذب 2 هزار نخبه‌ جوان در دستگاه‌های دولتی به عنوان مشاور است تا پس از کسب تجربه در آینده سکان مدیریت اجرایی را در اختیار بگیرند.
مروارید با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تمام دنیا به انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی چشم دوخته ‌اند و در این استان با بسیج همه‌ امکانات آماده برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم است.
وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروزی همه اقشار مختلف مردم به مدد فضای مجازی نسبت به امور آگاه هستند، افزود: امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید در چهار سال فعالیت خود توانست در راه خدمتگزاری به مردم گام های اساسی بر دارد اگر چه راه‌های نرفته‌ زیادی هم وجود دارد اما مردم ایران اسلامی در 29 اردیبهشت تداوم حرکت در این مسیر را با رای خود رقم خواهند زد.
به گزارش ایرنا، در این همایش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، استاندار، معاون سیاسی، امنیتی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد، از جوانان نخبه استان در بخش های مختلف با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.