علی سایه میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رایزنی های گسترده ای در سه سال گذشته برای استفاده از منابع ملی به منظور اجرای طرح های زیرساختی در این استان از سوی استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی صورت گرفت که با تلاش های انجام شده حدود 40 هزار میلیارد ریال اعتبار بویژه از محل صندوق توسعه ملی به این استان اختصاص یافت.
وی افزود: از جمله طرح هایی که با استفاده از این منابع راه اندازی خواهد شد، نیروگاه 480 مگاواتی شهرستان مهران است که با سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی یک شرکت ترکیه ای و از محل منابع صندوق توسعه ملی ایجاد می شود.
مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام به موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: دبیرخانه سرمایه گذاری خارجی در کشور هم اکنون در معاونت سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی قرار داشت و در استان ها نیز مرکز خدمات سرمایه گذاری تاسیس شد.
به گفته وی، در استان ایلام نیز پس از ابلاغ این مصوبه از سوی هیات دولت، مرکزی تاسیس و تجهیز شد و تاکنون نیز 35 جلسه با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاران برگزار شده است.
سایه میری تاکید کرد: ویژگی ها و پتانسیل های استان ایلام در حوزه های مختلف راه، راه آهن، صنعت، کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز، برق، انتقال آب و سد سازی در قالب فرمتی به زبان های مختلف همچون انگلیسی، عربی و فرانسوی در دست تهیه است که بسته به زبان انگلیسی آماده شده و در دیدار با نمایندگان شرکت های خارجی در اختیار آنان قرار می گیرد تا با مزیت های سرمایه گذاری در استان آشنایی پیدا کنند.
وی گفت: جذب سرمایه گذاران خارجی به کشور با توجه به تحریم های گسترده ای که علیه کشورمان شکل گرفته بود فرآیند بسیاری دشواری بود و بسیاری از مراودات تجاری و بازرگانی با سایر کشورها تا حدی زیادی قفل شده بود که در سایه توافق برجام و نتایج پسابرجامی بسیاری از این محدودیت ها مرتفع شده است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام افزود: با وجود کارشکنی های مختلف از سوی آمریکایی ها و برخی متحدان این کشور نمایندگان بیش از 40 کشور در این مدت به ایران سفر کردند و نشست های دو جانبه و چندجانبه ای برگزار شد و خطوط اعتباری نیز در این میان شکل گرفته که تاکنون 50 میلیارد دلار فاینانس خارجی مصوب شده و 12 میلیارد دلار نیز سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور محقق شده است.
سایه میری اظهار کرد: حضور مستمر سرمایه گذاران خارجی در ایران مستلزم عوامل متعددی همچون آمادگی فضای داخلی و تطبیق فعالیت ها با قوانین بین المللی، نحوه رابطه به همسایگان و نظام بین الملل و نوع تعامل به قدرت های بزرگ و بویژه آمریکایی هاست که امیدواریم روز به روز شاهد توفیقات بیشتری در این زمینه باشیم.
وی یادآور شد: مسئولان استان نیز در طول سه سال گذشته به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی به ایلام نشست های متعدد و دیدارهایی نیز با سرمایه گذاران در کشورهای مختلف داشته اند ولی تاکنون زمینه حضور این افراد و شرکت ها در استان فراهم نشده که امیدواریم در دولت جدید شاهد حضور شرکت های بین المللی برای اجرای طرح های اقتصادی و زیرساختی در استان باشیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام تدوین نظام جامع مالیاتی و سیستم جامع گمرکی، بهبود فضای کسب و کار و بازار سرمایه، مردمی کردن و شفافیت اقتصادی را از برنامه های در دست اجرای وزارت اقتصاد و دارایی برشمرد و گفت: توزیع سهام عدالت برای حدود 49 میلیون نفر در چهار مرحله پیش بینی شده که تاکنون سه مرحله آن اجرایی شده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.