علی سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا محل تامین اعتبار آب مورد نیاز عشایر استان را ماده 180 برنامه پنجم توسعه، مواد 10 و 12 ستاد بحران استان و اعتبارات ملی اعلام کرد.
وی افزود: روزانه 720 متر مکعب و در هر 10 روز، 2 هزار لیتر آب میان عشایر مناطق قشلاقی و ییلاقی استان ایلام توزیع می شود که در ماه های گرم سال این مقدار به هفته ای 2 هزار لیتر نیز افزایش می یابد.
سلیمی اظهار کرد: برای توزیع آب در بین عشایر استان ایلام، 30 دستگاه خودروی آب رسان شامل تانکرهای حمل آب 6 هزار لیتری و تراکتور در اختیار داریم که 20 دستگاه از این وسایل نقیله توزیع آب استیجاری و 10 دستگاه دیگر ملکی است.
وی در مورد محل تامین آب عشایر استان ایلام هم یادآور شد: آب مورد نیاز این اقشار یا از چاه های احداث شده و ملکی این اداره کل تامین می شود یا از شرکت های آب و فاضلاب شهری یا روستایی استان خریداری می کنیم.
مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: در طول ماه به صورت میانگین 21 هزار و 600 مترمکعب آب میان عشایر ساکن در این استان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند.
دامنه کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، گچان، شلم، مانشت، ویلنگ، دالاب، شره زول و بانکول به عنوان مهمترین مناطق ییلاقی ایلام در ماه های گرم سال مهمان و پذیرای عشایر استان ایلام است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آنها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.