به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست بخشداران استان ایلام اظهار کرد: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، امام راحل پایه را بر مدار قانون و جمهوری اسلامی و انتخابات گذاشتند و بر نظر مردم که همان شعار میزان رای ملت است، تاکید جدی داشتند.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و رقابتی وظیفه مسئولان است، افزود: رای مردم در انتخابات حق الناس است همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها بر برگزاری انتخابات سالم و اینکه رای و خواست مردم حق الناس است تاکید داشتند.
استاندار ایلام حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای را خواست اصلی نظام اسلامی دانست و یادآور شد: مقوله اول و مهم در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری مردم است چرا که یکی از ادعاهای نظام جمهوری اسلامی در دنیا این است که مردم در تمام شرایط همراه و پشتیبان نظام هستند.
مروارید مولفه مهم دیگر در انتخابات را تامین امنیت دانست و گفت: امنیت لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این استان فراهم است البته برگزار کننده اصلی انتخابات مردم هستند ولی ما نیز تلاش می ‌کنیم به خوبی این انتخابات برگزار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را فرصت خوبی برای ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات دانست و تاکید کرد: شبکه های اجتماعی فرصتی ارزشمند برای افزایش مشارکت پرشور مردم در انتخابات است و می طلبد بخشداران با دقت فعالیت طرفداران نامزدها را در این فضاها رصد کنند.
استاندار ایلام با اشاره به خدمات ارزشمند دولت یازدهم در سطح کشور افزود: دولت با وجود تمام محدودیت ها و اینکه کار خود را در شرایطی بسیار دشوار آغاز کرد، اما تمام کوشش خود را برای پیشرفت و تعالی کشور و آسایش و راحتی مردم بکار گرفت.
مروارید توجه به تقویت بنیه اقتصاد داخلی و در کنار آن تحقق اهداف مورد نظر در توافق برجام را از مهمترین اولویت های دولت در چهار سال گذشته برشمرد و گفت: وضعیت اقتصاد کشور در سال های آینده (انتخاب مجدد دولت روحانی) به جایی خواهد رسید که تحت هیچ شرایطی به هم نمی خورد.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید افزود: در سال 91 نزدیک به 6 میلیون تن واردات گندم به کشور داشتیم اما با همت کشاورزان و حمایت دولت یازدهم اکنون در تولید محصول استراتژیک گندم خودکفا شدیم و تنها در سال گذشته بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
مروارید مقوله سلامت را یکی از ارزشمند ترین خدمات دولت در مدت فعالیت خود دانست و اضافه کرد تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 70 درصد مردم برای درمان مشکل مالی داشتند اما امروز با اجرای این طرح، رضایت حداکثری مردم فراهم شده و بیماران با کمترین هزینه نسبت به تامین دارو و درمان خود در مراکز بیمارستانی اقدام می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست گفت: قانون فصل الخطاب همه مسئولان در برگزاری انتخابات است و همه باید تلاش کنیم شرایط حضور مردم در صحنه انتخابات را فراهم کنیم.
حسین کلانتری بی طرفی و بی غرضی را از ارکان اجرایی در انتخابات دانست و افزود: مجریان انتخابات باید به مرّ قانون توجه و به آن در مراحل برگزاری انتخابات عمل کنند.
وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات توسط متولیان امر یادآور شد: فرمانداران و بخشداران باید تلاش کنند تا بستر لازم برای حضور گسترده مردم فراهم شود.
این همایش که با حضور بخشداران مناطق مختلف استان ایلام برگزار شد و بخشداران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها اعلام آمادگی کردند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.