به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حاجیلری روز شنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر شهرستان آبدانان اظهار کرد: استفاده علمی از دستاوردهای دانش بشری و پاسخ به موقع به شبهات علمی و عقیدتی جامعه و مراکز آموزشی دو وظیفه ذاتی معلم است که باید به آنها پایبند باشد.
وی استاد شهید مرتضی مطهری را نماد عینی علم و اخلاق در جامعه اسلامی دانست و افزود: با وجود اثرهای مفید فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین قشرهای مردم، اما همچنان کتاب و متون مکتوب بهترین منبع علم آموزی و ماندگار کردن آموزه های انسانی و دینی در جامعه است.
فرماندار آبدانان نیز در سخنانی در این آیین گفت: پرورش اخلاق انسانی و تربیت نسل پرسشگر و پاسخ طلب از مهمترین رسالت های معلمان است.
مجید عسگری مشارکت اجتماعی را ضرورت امروز کشور دانست و افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه جاری، مهر باطلی بر محاسبات دشمنان انقلاب و ملت سر بلند ایران می زند.
وی امنیت، صداقت و اجرای عدالت را از اولویت های مجریان انتخابات اعلام کرد و یادآور شد: بسترهای لازم و تدارکات مورد نیاز برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و پر نشاط در این شهرستان اتخاذ شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از 30 معلم و مربی نمونه و برتر شهرستان آبدانان در سال جاری تحصیلی تجلیل بعمل آمد.
توزیع بسته های فرهنگی، قرائت زندگینامه معلمان شهید و جانباز، قرائت شعر و خاطره و توزیع جزوه آیین تندرستی از دیگر برنامه های مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهر ستان آبدانان بود.
شهرستان 49 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب شرقی ایلام، دارای یک هزار و 200 معلم، هشت هزار و 500 دانش آموز و 112 فضای آموزشی است.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.