سیروس مرادحاصلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روکش آسفالت راه های روستایی در روستاهای زید، زرانگوش، گله دار و گچ کوبان انجام شده است.
وی خدمات دولت تدبیر و امید در توسعه روستایی را قابل توجه خواند و افزود: در دولت تدبیر و امید با نگاه توسعه گرایانه و انسجام عملیاتی بیش از 600 میلیارد ریال هزینه شده که نقش مهمی در تغییر سیمای شهرستان داشته است.
فرماندار بدره تاکید کرد: در دولت یازدهم نگاه متوازنی به بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته است و با توجه به اهمیت روستاها در اقتصاد مقاومتی و همچنین جلوگیری از مهاجرت بی رویه آنان به شهرها، توسعه زیر ساخت های روستایی در دستور کار قرار دارد.
مرادحاصلی در مورد مهمترین طرح های توسعه این شهرستان گفت: در زمینه عمران روستایی 40 میلیارد ریال، امور آموزشی و توسعه فضاها 20 میلیارد ریال، جهت توسعه، تعمیر و نوسازی شبکه برق 70 میلیارد ریال، طرح های مربوط به عشایر و دامداران 30 میلیارد ریال و در حوزه راه و زیرساخت ها نیز 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی در مورد احداث و توسعه شبکه گازرسانی این شهرستان اضافه کرد: گازرسانی به شهرستان با 120 میلیارد ریال اعتبار انجام شده که با پوشش 100 درصدی جمعیت شهری و 90 درصدی جمعیت روستایی از شهرستان های پیشرو است.
فرماندار بدره با اشاره به ضرورت توسعه روستاها یادآور شد: روستاییان قلب تپنده اقتصاد کشور و خردترین سطح تولید در جوامع هستند که باید با توسعه زیر ساخت ها و اعطای امکانات به روز، در جریان پویای کشور جا نمانند و بتوانند با بهره مندی از امکانات موجود نقش خود را در جامعه حفظ کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان بدره مطابق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار و 15 هزار و 614 نفر جمعیت است که از این تعداد، چهار هزار و 278 نفر شهری و 11 هزار و 336 نفر روستایی هستند.
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است، بخش مرکزی مشتمل بر دهستان های کلم و دوستان و بخش هندمینی نیز دارای دو دهستان آبچشمه و زرانگوش است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.