حجت الاسلام حشمت رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مساله ای که در سال های اخیر در کشور ما رایج شده و در میزان مشارکت مردم و نوع انتخاب آنها نیز تاثیر بسزایی دارد رسانه و فضای مجازی است که البته برای استفاده بیشتر از این فضا، مردم نیازمند داشتن سواد رسانه ای هستند.
وی افزود: بسیاری از محتوای تبلیغات در فضای مجازی فاقد پشتوانه صحیح سیاسی است و همین تبلیغات نادرست گاهی اوقات جو جامعه را متشنج و موجب بروز رفتارهای هیجان زده در عرصه انتخابات می شود.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: به حداکثر رساندن تعداد رای دهندگان و افزایش میزان مشارکت در انتخابات بیانگر حضور این سرمایه اجتماعی بزرگ نظام در حمایت از انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: یکی از امتیازهای ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات در ادوار مختلف با میزان مشارکت مطلوب بوده است.
وی یادآور شد: حکومت اسلامی دارای دو رکن اساسی شامل مشروعیت که ریشه در عقاید دارد و مقبولیت که برگفته از رای مردم و انتخاب روسای جمهور و نمایندگان است.
حجت الاسلام رستمی افزود: به همین دلیل همه وظیفه داریم ضمن شرکت در انتخابات دیگران را نیز به این امر سیاسی و اجتماعی دعوت کنیم چرا که به تعبیر رهبری حضور گسترده مردم در این رویداد بیانگر آبروی نظام است.
وی اضافه کرد: آنچه ما در انتخاب کاندید اصلح باید به آن دقت کنیم تجربه های مدیریتی و ارایه برنامه توسط او است که در واقع ما به برنامه و سبک مدیریتی او رای می دهیم.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: در مقاطعی که ما بدون توجه به سابقه اجرایی شخصی و بر اساس آزمون و خطا رای داده ایم قطعا آن شخص نتوانسته کشور، استان یا شهر را در مسیر توسعه قرار دهد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام افزود: با عبرت از تجارب گذشته و با نگاه مصلحت اندیش باید همه جوانب را از جمله سبک مدیریت و مدیران پیرامون کاندیداها در نظر بگیریم و وعده های آنها را با منابع و ظرفیت موجود کشور بسنجیم و سپس تصمیمی عاقلانه بگیریم.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.