سلام امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز به روز تنور انتخابات گرم تر می شود و بحث ها در محافل، پیرامون برنامه ها و توان نامزدهای 6 گانه بیشتر می شود اما آنچه در این میان اهمیت دارد زمینه سازی برای حضور هر چه بیشتر عموم مردم در پای صندوق های رای است.
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ایلام افزود: 6 نفر از سرمایه های نظام برای رقابت در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان قانونی اساسی مورد تایید قرار گرفته اند و هم اکنون نیز فرآیند تبلیغات آنان به اشکال مختلف از جمله حضور در رسانه ها، مناظره ها و دیدارهای مردمی در جریان است.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس دهم تاکید کرد: نامزدها در حال ارائه برنامه های خود برای در اختیار گرفتن مدیریت اجرایی کشور طی چهار سال آینده هستند تا مردم از این طریق با آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به انتخاب فرد مورد نظر خود اقدام کنند.
امینی یادآور شد: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که بنده توصیه و یا سفارش نمی کنم به چه کسی رای دهید ولی دغدغه همیشگی معظم له زمینه سازی برای مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات است از این رو همه ما نیز به تبعیت از ایشان عموم مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت می کنیم.
وی اضافه کرد: به جرات می توان گفت حیات نظام بستگی به رای مردم داشته و دارد و اگر این مشارکت همچنان حداکثری باشد قدرت چانه زنی مسئولان را برای احقاق حقوق ملت ایران در عرصه های بین المللی افزایش می دهد ولی اگر مشارکت شکننده باشد، بهانه را به بدخواهان این نظام برای توطئه چینی و ضربه زدن به انقلاب داده ایم.
امیتی یادآور شد: ملت ایران در انتخابات ادوار گذشته همواره در راستای صیانت از ارزش های خود جانفشانی کرده اند و در این برهه حساس نیز با درک موقعیت ویژه کشور بار دیگر دشمنان را از دستیابی به اهداف شوم خود مایوس و حضور پرشوری در پای صندوق های رای خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این دوره از انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** تنظیم کننده: مجید سلیمانی
6119/9102/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.