به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی مجلسی در نشست توجیهی کاندیداهای شواهای اسلامی شهر دهلران با اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات اظهار کرد: انتخابات دارای سیر مراحل قانونی است و رعایت این مراحل در هر شرایطی توسط مجریان و دست اندرکاران انتخابات و کاندیداها ضروری است.
وی بر ضرورت رعایت بایدها و نبایدهای تبلیغات و اخلاق تبلیغاتی نیز تاکید کرد و افزود: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر باید رعایت قانون را به عنوان اولویت اصلی در امر تبلیغات مد نظر داشته و به قانون پایبند باشند.
معاون فرماندار دهلران با بیان اینکه ما زیر چتر نظام اسلامی زندگی می کنیم، گفت: این نظام اسلامی دارای چار چوبی است که همه مکلف به حفظ و تقویت آن هستند البته در درون این چارچوب باید بدنبال تحولات و تغییرات و اصلاحات در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هم باشیم.
مجلسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از اهداف اصلی برقاری انقلاب مردمی ایران برشمرد و افزود: رهبری نیز موافق تغییرات درونی این چارچوب هستند و برگزاری انتخابات موجب تقویت چارچوب نظام و تحولات درونی آن می شود.
وی سلامت و امنیت انتخابات را از مهمترین موضوعات برای دست اندرکاران و مجریان دانست و گفت: مجریان و دست اندرکاران انتخابات، کاندیداها و مردم برای تحقق این موضوع مهم مسئولیت دارند و باید به تحقق سلامت و امنیت انتخابات کمک کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار دهلران اضافه کرد: همه تدابیر برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر و روستا با مشارکت گسترده مردم در این شهرستان اندیشیده شده است.
مجلسی به نشست های توجیهی با متولیان مراکز چاپ و تکثیر شهرستان و تعیین مکان های مناسب برای انجام تبلیغات شوراهای اسلامی شهر در دهلران اشاره کرد و یادآور شد: کاندیداها، ستادها و هوارادان آنها بایدها و نبایدهای انتخابات و تبلیغات را مورد توجه قرار داده و به قانون پایبند باشند.
وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در این شهرستان گفت: این ظرفیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید تقویت شود و کاندیداها نباید مساله قومیت را برای رای آوری دست آویز فعالیت خود قرار دهند.
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت توجه هیات های نظارت، بازرسی و اجرایی بر قانون و اجرای دقیق آن در امر برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: همه مکلف به رعایت قانون در امر انتخابات هستند تا شاهد انتخاباتی سالم و با شکوه و در امنیت کامل با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام 66 هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 64 روستا سکونت دارند اما انتخابات شوراهای اسلامی در 53 روستای این شهرستان که واجد شرایط هستند، برگزار می شود.
448 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان نام نویسی کردند که از این تعداد، 93 نفر شامل 79 مرد و 14 زن برای شوراهای اسلامی شهرها و 355 نفر شامل 335 مرد و 20 زن برای شوراهای اسلامی روستاها است.
خبرنگار: علی رضا زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.