به گزارش ایرنا، عظیم محبی روز سه شنبه در آئین گرامی داشت روز معلم در استان ایلام اظهار کرد: مسائل و مشکلات سیستم آموزش و پرورش از طریق بودجه های مستقیم دولت حل نمی شود زیرا این بودجه تنها هزینه های پرسنلی این وزارتخانه را تامین می کند.
وی تاکید کرد: مدارس کشور از کمبود سرانه و نبود تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی رنج می برند بنابراین باید همه بخش ها در حوزه های مختلف در خدمت تعلیم و تربیت قرار گیرند.
وی یادآور شد: اگر از آموزش و پرورش انتظار می رود که شهروند مسئول تربیت کند باید ظرفیت های بخش های مختلف دستگاه های فرهنگی در اختیار مدارس کشور قرار گیرد.
مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای فیزیکی مدارس به عنوان عنصری از شهرها باید توسط شهرداری ها اداره شود و هزینه آن مانند دیگر مسائل شهر از محل عوارض و مالیات شهروندان تامین شود.
محبی با بیان اینکه بخش های صنعتی نیز که نیازمند نیروی فنی و مهارت دیده مدارس هستند باید آزمایشگاه های هنرستان های کشور را تجهیز کنند، تاکید کرد: سرنوشت آموزش و پرورش با سیاست های کلان و توسعه ای در کشور گره خورده است.
وی یادآور شد: آینده کشور ما به این بستگی دارد که در مدارس چه می گذرد و تا زمانیکه تعلیم و تربیت به گفتمان مشترک همه ارکان جامعه تبدیل نشده و مسائل آموزش و پرورش را بیرونی تر نگاه نکنیم، مشکلات تعلیم و تربیت حل نخواهد شد.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبلت معلمان است، گفت: آنچه جامعه معلمان کشور را آزار می دهد تبعیض و بی عدالتی است.
سلام امینی اظهار کرد: یک مرحله از طرح رتبه بندی معلمان اجرا شده است و مرحله دوم آن نیز در دستور کار قرار دارد و در حال تدوین و کار کارشناسی است.
وی تاکید کرد: بر اساس این طرح معلمان نیز همانند اعضای هیات علمی به رتبه های مختلف مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام تقسیم بندی خواهند شد.
دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: تمامی نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت معیشت معلمان دغدغه دارند و در کمیسیون تلفیق نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
شادمهر کاظم زاده افزود: بر این ساس مقرر شد دو سوم از سهم یک درصد بودجه شرکت های دولتی و بانک ها که برای بخش عمرانی کشور اختصاص یافته بود برای پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.
وی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی معلمان متناسب با شان و جایگاه آنها نیست اما دغدغه حل مشکلات آنها در بین نمایندگان مجلس وجود دارد.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت روز معلم با حضور سلام امینی و شادمهر کاظم زاده نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معروف بسطامی فرماندار ایلام، تعدادی از مسئولان و جمع زیادی از معلمان این استان در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش در حال برگزاری است.
در این آیین پیام وزیر و آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم قرائت شد.
همچنین از معلمان نمونه استان ایلام تجلیل شد.
100 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف استان ایلام در یک هزار و 300 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.