معروف بسطامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مانور از اوایل هفته جاری در چهار منطقه از سطح شهر از جمله روبروی فرمانداری، سعدی جنوبی جنب بانک کشاورزی، چهار راه پیام نور و بلوار جنوبی امام (ره) در مدت وقت اداری برای برگزاری آزمایشی انتخابات الکترونیکی آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.
وی افزود: مانور انتخاباتی شورای اسلامی شهر ایلام تا 26 اردیبهشت به مدت 16 روز ادامه می یابد تا مردم با دستگاه ها و نحوه رای دادن به صورت مکانیزه و الکترونیکی آشنا شوند.
فرماندار ایلام با اشاره به تعیین 306 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در این شهرستان برای انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد: در مجموع 157 شعبه ثابت و سیار (102 شعبه شهری و 55 روستایی) برای انتخابات ریاست جمهوری و 149 شعبه ثابت و سیار (102 شهری و 47 روستایی) برای انتخابات شوراهای شهر و روستا برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده است.
بسطامی مجموع داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ایلام را 480 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد، 193 داوطلب در شهر و 287 داوطلب در روستا بودند که در مجموع 11 نفر در شهر و 2 نفر در روستاها رد صلاحیت شده و هفت داوطلب نیز انصراف دادند.
وی اضافه کرد: شاخص مسئولان اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اخلاق مداری، رعایت قانون و حضور حداکثری مردم است.
فرماندار ایلام افزود: یکی از مهمترین مواردی که در برگزاری انتخابات باید رعایت شود بی طرفی و عدم جانبداری از فرد یا افرادی از نامزدها از سوی متولیان و مجریان است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.