به گزارش ایرنا، دولت یازدهم در مدت آغاز بکار فعالیت خود توجه ویژه ای به موضوع آبرسانی روستایی داشته است، از مهمترین این دستاوردها تلاش برای ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله تامین آب آشامیدنی سالم در روستاها است که این عامل خود نقش مهمی در ماندگاری روستاییان و سلامت آنان داشته است.
آمارهای موجود نشان می دهد تلاش دولت برای اجرای طرح های توسعه آب روستایی در قالب مجتمع های بزرگ آبرسانی و یا به صورت تک روستایی بی وقفه در حال اجراست.

**هزینه کرد 564 میلیارد ریالی دولت یازدهم در طرح های آبرسانی روستایی در ایلام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: از سال 92 تاکنون564 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش های مختلف آبرسانی به روستاهای این استان هزینه شده است.
نورالله تیموری تاکید کرد: این میزان اعتبار در سطح 203 روستای این استان با 17 هزار و 324 خانوار و جمعیتی نزدیک به 83 هزار نفر هزینه شده است.
وی یادآور شد: 293 کیلومتر خطوط انتقال (تعویض و احداث)، 88 کیلومتر شبکه توزیع و حفر هفت حلقه چاه عمیق از جمله اقدام های انجام شده در مدت یاد شده (سال 92 تاکنون) برای آبرسانی به روستاهای استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام اضافه کرد: احداث 14 هزار و 100 متر مکعب مخزن آب، 22 کیلومتر خط انتقال، احداث 11 ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب ساختمان آزمایشگاه از دیگر فعالیت های انجام شده این شرکت در مدت بیش از سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید است.

** خروج 35 روستای ایلام از گردونه آبرسانی سیار در دولت تدبیر و امید
تیموری افزود: شرکت آبفار استان ایلام در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در مدت فعالیت دولت یازدهم 35 روستای این استان از گردونه آبرسانی سیار خارج کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ایلام ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و افزود: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی خواهد شد.

** احداث هشت مجتمع آبرسانی روستایی اولویت دار در ایلام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: هشت مجتمع آبرسانی اولویت دار در روستاهای این استان با هدف پوشش 152 روستا و نیاز اعتباری 256 میلیارد ریال در دست احداث است.
وی افزود: عملیات اجرایی احداث این مجتمع های روستایی در کوشک آبدانان، مورت چشمه رمضان ایلام، شله کش بیجنوند چرداول، وحدت دهلران، بدره و صالح آباد مهران با اعتباری افزون بر 310 میلیارد ریال آغاز شده است.
تیموری یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سال جاری، تعداد دیگری از روستاها را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
وی تاکید کرد: هم اینک 46 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل داده است.
منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد چاه و قنوات است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.