به گزارش ایرنا، محمد غلامی روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح در دهلران اظهار کرد: در مجموع برای اجرای این طرح در سطح 16 هزار هکتار از اراضی استان ایلام، بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.
وی افزود: سامانه گرمسیری آب را با ایجاد 400 کیلومتر خط انتقال از استان کردستان به اراضی کشاورزی در استان های کرمانشاه و ایلام و شهرستان دهلران جهت آبی شدن اراضی کشاورزی منطقه منتقل می کند.
غلامی با اشاره به اختصاص اعتبارات اجرای این طرح از محل صندوق ذخیره ملی تاکید کرد: با توجه به تامین اعتبار این طرح، امسال 85 درصد آن در استان ایلام اجرایی و تکمیل می شود.
وی یادآور شد: اقتصاد پایدار برای اهالی مناطق اجرای طرح و سکونت پایدار در کنار مرز از اهداف مهم این طرح است که نیاز به همکاری مردم و مسئولان در اجرای طرح دارد.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام با در اختیار داشتن 100 هزار هکتار زمین کشاورزی نیمی از محصولات کشاورزی این استان را در سال تولید می کند، با بهره برداری از سامانه گرمسیری و همچنین انتقال آب از سد کرخه و آبی شدن بخش مهمی از اراضی کشاورزی این شهرستان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.