مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به استقرار یک موج پایدار در آسمان این استان تا چند روز آینده بارش باران به صورت رگباری همراه با وزش نسبتا شدید باد و در برخی مناطق همراه با رعد و برق را پیش رو داریم.
وی افزود: بدلیل شرایط ناپایدار این موج، سرعت وزش باد نیز در این ایام افزایش یافته و احتمال نفوذ گرد و غبار در مناطق مرزی و جنوبی استان ایلام دور از انتظار نیست.
میهن پرست یادآور شد: بارش باران از شمال استان نسبت به جنوب و پدیده گرد و غبار در مناطق جنوبی در مقایسه با شمال استان ایلام در این ایام بیشتر است.
وی تاکید کرد: پدیده ای که اکنون در آسمان ایلام مشاهده می شود ریزگرد نیست بلکه غبار رقیق است که فردا به گرد و غبار تبدیل می شود البته غلظت آن قوی نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری میزان بارندگی ها در استان ایلام نسبت به آمار میانگین بلند مدت سالانه 14 درصد و به نسبت دوره مشابه سال گذشته 51 کاهش یافته است.
در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.