سرهنگ «محسن ناصری» در حاشیه تجلیل از موتورسواران قانونمند استان ایلام، اظهار کرد: امروزه وضعیت موتورسواران در معابر درون شهری و جاده‌ها بسیار آزار دهنده است و موضوع راکبین موتورسیکلت یکی از مشکلات و معضلات جدی جامعه و شهر ماست .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود موتورسیکلت‌سواران در 35 درصد تصادفات درون‌شهری استان دخیل هستند، افزود: موتورسیکلت به‌ واسطه ساختار خاصی که دارد از جمله آسیب‌پذیرترین وسایل نقلیه در تصادفات به شمار می‌آیند .

رییس پلیس راهور استان ایلام با تأکید بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها، اضافه کرد: درصد بالایی از میزان مرگ‌ومیر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسوار و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است .

وی تصریح کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت الزامی شده است .

ناصری در ادامه به آلودگی صوتی موتورسیکلت‌ها، اشاره و عنوان کرد: برخی افراد نوجوان و کم‌تجربه برای شیرین‌کاری و جلب ‌توجه اقدام به پاره کردن اگزوز و تولید صدای خشن و ناهنجار که بسیار آز دهنده است می‌کنند که این موضوع تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده توسط مأموران اعمال جریمه می‌شود .

وی گفت: برای کاهش آلودگی‌های صوتی در تبصره5 ماده 29 قانون لایحه هوای پاک که اخیراً در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، نیروی انتظامی موظف است برای وسایل نقلیه که آلودگی صوتی ایجادمی کنند و یا با بوق زدن بی‌جا و غیرضروری باعث آزار روحی و روانی شهروندان می‌شوند برای بار اول 100 هزار و برای بار دوم 200 هزار و برای بار سوم مبلغ 300 هزار تومانی جریمه صادر کند .

رییس پلیس راهور استان ابراز امیدواری کرد: با همکاری خوب پلیس راهور و سایر دستگاه‌های متولی ترافیک بتوانیم موتورسوار را ساماندهی و در این خصوص به نتایج موردنظر که کاهش حوادث رانندگی است دست پیدا کنیم .

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 631045
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.