به گزارش ایرنا، جلال میرزایی شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در شهرستان دهلران اظهار کرد: همه کشورها تلاش می کنند تا زندگی آرام همراه با رفاه نسبی برای شهروندان خود ایجاد کنند.
وی افزود: دوری از تنش، توجه به دفاع و حفظ امنیت از وظیفه ذاتی هر حکومتی است ولی در کشور ما جریان و طیفی خواهان ایجاد رفتارهایی هستند که با این ویژگی ها سازگار است که نمونه آن را در جریان حمله به سفارت عربستان در دو سال پیش دیدیم.
میرزایی تاکید کرد: ما باید در این اتفاق با عقلانیت عمل می کردیم تا خودمان متضرر نشویم اما جریانی که خود را بجای همه می گذارد با التهاب آفرینی و حمله به این سفارتخانه هزینه هایی بر کشور تحمیل کرد.
وی با بیان اینکه آیا نمی شد این قضیه را بگونه ای مدیریت کرد که کشور به لحاظ دیپلماتیک آسیب نبیند، یادآور شد: باید یاد بگیریم اختلافات را با هزینه کم بر طرف و موضوع ها را مدیریت کنیم.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان ایلام گفت: بعد از آن حادثه، دستگاه دیپلماسی ما مدت ها درگیر بود تا تنش ها با عربستان کم شود و مردم ما بتوانند در مناسک حج شرکت کنند که تا حدودی در این ارتباط توانسته ایم به توافق برسیم.
وی با بیان اینکه کسانی که مدعی بودند توان پیچیدان نسخه اداره کشور را دارند در آن سال موضوع جنگ با عربستان را مطرح کردند، افزود: اتخاذ تدابیر مناسب به معنای ضعف نیست و دستگاه دیپلماسی این روند را دنبال کرد اما از سوی مخالفان به تحقیر کردن کشور محکوم شد.
میرزایی با اشاره به حاشیه های آیین افتتاح ستاد انتخاباتی در استان ایلام و برخی سخنان ناروای مجری و موضع گیری صریح مسئولان ستاد در عدم قبول آن گفتار و تلاش برای جلوگیری از بزرگنمایی آن مساله گفت: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات و حفظ امنیت ما باید بتوانیم یک مشکل بسادگی حل کنیم و این چه نگاهی است که اشتباهی را به بحرانی تبدیل کنیم ضمن اینکه این نوع نگاه به توسعه استان کمک نمی کند.
وی اضافه کرد: برخی ها در آستانه انتخابات از تریبون های مختلف در صدد القای عدم دستاوردهای دولت در جامعه هستند و بدون توجه به خرابی های باقی مانده از دولت گذشته، مدام تلاش می کنند نا امیدی را در جامعه تزریق کنند.
وی برگشت 2 ملیارد دلار از دارایی های بلوکه شده کشورمان را از نتایج و دستاوردهای برجام دانست و یادآور شد: دولت یازدهم با دیپلماسی، این ابزار کم هزینه تلاش کرد با مذاکره منافع بیشتری نصیب کشور شود.
میرزایی با اشاره به ایجاد توازن در صادرات و واردات در دولت یازدهم گفت: قاچاق که این همه آن را بزرگنمایی می کنند در ابتدای این دولت 24 میلیارد دلار بود و الان 15 میلیارد دلار است دولت هم قبول دارد که این مقدار زیاد است اما عده ای بجای بیان واقعیت ها در این حوزه بدنبال مقصر جلوه دادن دولت هستند.
رئیس ستاد حجت الاسلام حسن روحانی در استان ایلام به صنعت نفت و صادرات زیر یک میلیون بشکه و تنها به چهار کشور در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: بعد از برجام ما فقط روزانه 700 هزار بشکه نفت به اروپا صادر کردیم و اکنون صادرات نفت به دوران پیش از تحریم ها برگشته است.
وی با اشاره به ارائه تصویر وارونه از کشور توسط عده ای برای عدم سرمایه گذاری های خارجی تاکید کرد: این چه نگاهی است اینها حتی کنترل تورم را هم نادیده می گیرند و آن را باور ندارند.
میرزایی با اشاره به تلاش ها و برنامه های دولت در حوزه اشتغال گفت: این مشکل یک مشکل ملی است و باید همه دست در دست هم بدهند و به دولت کمک کنند تا این مشکل حل شود.
به گفته وی، امروز برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از افزایش دو برابری یارانه ها سخن می گویند و وعده می دهند در حالیکه باید بدانند پرداخت این مبالغ را از کدام راه می خواهند تامین اعتبار کنند حتما می خواهند قیمت بنزیت را چند برابر کنند تا اعتبار مورد نیاز را برای افزایش یارانه ها تامین کنند.
وی با بیان اینکه چرا به مردم وعده غیر عملی و نشدنی می دهید، اضافه کرد: اینها حتی صدای هم اندیشان و رفیقان خود را هم در آورده اند، مگر نه اینکه شعار انقلاب این بود که وسیله هدف را توجیح نمی کند پس چرا عکس این شعار عمل می کنید.
میرزایی یادآور شد: می گویند به قدرت علاقه ای نداریم اما در عمل تشنه قدرت هستند، می گویند در شرایط موجود احساس مسئولیت می کنیم و باید در صحنه باشیم تا کشور دچار آسیب نشود حال آنکه در زمانی که باید سخن می گفتند، سکوت کردند.
وی به نیاز کشور به استمرار رویکرد عقلانی برای اداره امور اظهار کرد: ما با مقایسه شعارها و عملکرد کاندیداهای ریاست جمهوری، نیاز داریم از دولت یازدهم و رئیس جمهوری بخاطر خود، فرزندان و آینده و تداوم آرامش در کشور حمایت کنیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور اقشار مختلف مردم، چهره های سیاسی و فرهنگی دفتر ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در شهرستان دهلران افتتاح شد.
این سومین دفتر ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی است که در استان ایلام در آستانه برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی می شود، پیشتر ستاد انتخاباتی در ایلام و سرابله نیز افتتاح شده بود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.