به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در آیین جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران اظهار کرد: دهلران قطب کشاورزی استان است و بخش قابل توجهی از محصولات در این منطقه تولید می شود.
وی افزود: استان ایلام هم اکنون دارای 70 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی است که بر اساس برنامه ریزی های قرار است این مقدار به بیش از 2 برابر افزایش یابد.
استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های دهلران در زمینه تولید گندم پیش بینی کرد: بیش از 200 هزار تن گندم امسال در استان برداشت شود که یک سوم آن در شهرستان دهلران برداشت می شود.
مروارید یکی از برنامه های مدیریت استان را توسعه کشت کلزا برشمرد و تاکید کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی کشت این محصول دارای صرفه اقتصادی بوده و می تواند به درآمدزایی برای کشاورزان استان منجر شود.
وی اضافه کرد: با احداث سدهای دویرج و کرخه و همچنین سد در حال ساخت میمه و تکمیل سامانه گرمسیری آب از طریق کانال هایی به طول 480 کیلومتر به اراضی دهلران خواهد رسید که نقش مهمی در افزایش سطح اراضی آبی و افزایش تولید و برداشت و اشتغالزایی در منطقه دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: 250 دستگاه کمباین کار برداشت محصول گندم در استان بر عهده دارد
تمهیدات لازم برای برداشت محصول گندم در همه شهرستان های استان اندیشیده شده است و مراکز خرید آمادگی لازم برای خرید تضمینی گندم را دارند
سید رضا تراب میری افزود: پنج مرکز در دهلران آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان است.
گفتنی است استاندار ایلام در این سفر سیلوی ذخیره گندم 20 هزار تنی در بخش موسیان دهلران را بهره برداری و از طرح آبخوان داری در این بخش نیز بازدید خواهد کرد.
شهرستان مرزی دهلران با دارا بودن 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه بیش از 140 هزار تن گندم تولید می کند و این شهرستان با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و سرمایه گذاری های دولت توانسته سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان را تولید و امروز بعنوان قطب اصلی کشاورزی استان ایلام مطرح است.
خبرنگار: علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.