به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه سلامت اظهار کرد: یکی از ابعاد پیچیده پایه های بهداشت و سلامت، بعد روانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: اگر جامعه از سلامت روانی برخوردار نباشد مشکلات حادی در زمینه اجتماعی ایجاد می شود بنابراین مسئولان باید زمینه سلامت روانی جامعه را در همه بخش ها فراهم کنند.
مروارید یادآور شد: باید راه های ایجاد آرامش روانی در کشور ما نهادینه شود و به جای پرداختن به مسائل بی اهمیت و بزرگنمایی و سیاسی کردن آنها زمینه زندگی سالم و با نشاط در جامعه را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه ما همه مسائل جامعه را سیاسی می کنیم، گفت: زمانی که موافق دولت هستیم حتی در بدترین شرایط فقر، آن را می پذیریم زمانی هم که مخالف آن هستیم کوچکترین مسائل را سیاسی کرده و آرامش را از جامعه سلب می کنیم.
مروارید تاکید کرد: در شرایط کنونی ما در معرض بمباران تبلیغاتی قرار داریم و بزرگنمایی مشکلات و کمبودها به اوج خود رسیده و بجای ایجاد آرامش ذهن جامعه را به مشکلات معطوف می کنیم هر چند دولت موظف است یک حداقل را برای جامعه فراهم کند اما باید نشاط و سلامت روانی جامعه را در اولویت قرار دهیم.
استاندار ایلام با بیان اینکه سلامت جسم باید در کنار سلامت روح افزایش یابد، افزود: باید سلامت روح و روان را با چشم پوشی از بعضی مسائل که تبعات منفی آن بیشتر از برخورد کردن است، افزایش داد اما همه این مسائل باید با حفظ و رعایت موازین شرعی و قانونی باشد.
وی با بیان اینکه عده ای با برگزاری کنسرت ها در ایلام موافق نبوده و انتفاد می کنند، گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها ایجاد نشاط و شادی با رعایت موازین اخلاقی و قانونی است و هر جامعه ا ی به مسائلی از این قبیل نیاز دارد.
مروارید ادامه داد: همه ما در حد و اندازه خود و در همه ابعاد می توانیم در کنار هم جامعه ای آرام با نشاط و معتدل داشته باشیم و بجای بزرگنمایی مشکلات و پرداختن به مسائل غیر ضروری و انتشار آنها همچنین پمپاژ ناامیدی، سلامت روانی را در کنار سلامت جسمی به افراد جامعه تزریق کنیم.
وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب عظیم در حوزه بهداشت و درمان در تاریخ کشور ایجاد کرد و خدمات ارزنده ای به مردم داده است.
استاندار ایلام اضافه کرد: 11 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند و اکنون این افراد با اجرای طرح تحول سلامت از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند و هزینه درمانی آنها کاهش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بزرگ در دولت بعدی نیز ادامه یابد و برنامه های بیشتری را پوشش داده و نقطه ضعف های آن نیز برطرف شود تا مردم بتوانند فارغ از دغدغه هزینه های بیماری به درمان خود اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین ویژگی های دولت یازدهم توجه خاص به بهداشت و حوزه سلامت جامعه است.
دکتر علی دل پیشه اظهار کرد: تجهیزات پزشکی، جذب پزشکان متخصص، ایجاد اورژانس هوایی و بسیاری خدمات دیگر در طرح تحول نظام سلامت در این استان عملی شد و مردم از این خدمات بهره مند شدند.
وی افزود: سلامت روانی یک الزام است تنها سلامت جسمی مطرح نیست بلکه از نظر روحی، روانی، اجتماعی و معنوی باید زمینه سلامت را برای افراد جامعه فراهم کرد.
دکتر دل پیشه یادآور شد: افسردگی یکی از معضلات جهانی است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و این آمار در کشور ما به 16 درصد می رسد که دستگاه های متولی از جمله آموزش و پرورش، بیمه سلامت و تامین اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی و سایر ارگان ها باید در افزایش سطح سلامت روانی افراد به نحو مطلوبی تلاش کنند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم ایرانی آباد داشته باشیم نباید از فاکتورهای سلامت روانی بگذریم همه باید در تقویت نشاط و سلامت روانی مشارکت و آن را ترویج و تشویق کنیم که این طرح در دولت یازدهم تکمیل شد و با تداوم آن در دولت بعدی شاهد شور و شادابی و بهره مندی مردم از این طرح مهم باشیم.
به گزارش ایرنا، آیین تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه سلامت دستگاه های اجرایی استان در راستای برنامه های سلامت، همزمان با روز ششم هفته سلامت با شعار هنر، رسانه و مواد سلامت با حضور استاندار ایلام و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مدیران ادارات در سالن همایش های بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برگزار شد و در پایان از تعدادی از فعالان عرصه سلامت تجلیل شد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.