در این یادداشت آمده است: به موازات نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران روز به روز تنور انتخابات به گرمی گراییده و مدیران ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها در سراسر کشور با برنامه ریزی به سمت تشکیل ستاد های انتخاباتی مراکز استان ها و شهرستان ها، عزم خود را برای رقابتی گرم به منظور تصاحب کرسی ریاست جمهوری جزم نموده اند.
در بخشی از نامه اعتراضی اعضای ستاد حسن روحانی در سال 92 این موضوع قید شده است که 'جریان افراطی و فرصت طلب تحت هر عنوان و هر اسمی بدنبال رادیکالیزه کردن اوضاع و مصادره سرمایه های بدست آمده از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که مردم به آن امید بسته اند!
پس از آنکه در روزهای پایانی فروردین ماه سال 96، حکم رئیس ستاد مرکزی انتخابات حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت جریان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، به نام جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی صادر شد، موجی از تحلیل ها وتفسیرهای گوناگون برای چند روزی، فضای رسانه ای و مجازی استان را به خود اختصاص داد.
بسیاری از مخالفان، واگذاری این مسئولیت را به نماینده استان در تضاد با وظایف نمایندگی و مغایر با منافع استان قلمداد نمودند، اما جبهه گیری برخی از همفکران و همراهان جلال میرزایی با این اقدام و ارائه تفسیر و تحلیل هایی که عمدتا بوی مخالفت با آن به مشام می رسید، گویای حقیقت دیگری بود.
به هر حال در ساعات پایانی روز سه شنبه با حضور دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در استان ایلام افتتاح و همزمان نیز لیست اعضای ستاد مرکزی و روسای ستادهای شهرستانی نیز رسانه ای شد.
اما به موازات افتتاح رسمی ستاد روحانی و معرفی مسئولان ستادهای مرکزی و شهرستان های استان ایلام نامه اعتراضی برخی از اعضای ستاد روحانی در سال 92 در فضای مجازی و رسانه ای استان منتشر شد که پرده از وجود اختلافات جدی در مسیر فعالیت های انتخاباتی طیف حامی دولت در این استان افکند.
در این نامه که خطاب به دکتر شریعمتداری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی نوشته شده، آمده است: از بابت دلسوزی و خیرخواهی یادآور می شویم که آنچه در استان ما بعد از صدور ابلاغ ریاست ستادهای انتخاباتی در فروردین 96 به وقوع پیوست، متاسفانه شاهد در حاشیه دیدن و نادیده گرفته شدن یاران واقعی دکتر روحانی در شهرستان ها هستیم که همین امر موجب انشقاق و تشتت در بین مردم گردیده که اگر چاره ای اندیشیده نشود قطعا با مشکلات بیشتری مواجهه خواهیم بود.
در بخشی دیگر از این نامه این موضوع قید شده است که 'جریان افراطی وفرصت طلب تحت هر عنوان و هر اسمی بدنبال رادیکالیزه کردن اوضاع و مصادره سرمایه های بدست آمده از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که مردم به آن امید بسته اند!
انتشار این نامه اعتراضی در شرایطی که اصلاح طلبان و اعتدالگرایان استان، انسجام و وحدت خود را بیش از پیش به رخ رقبای انتخاباتی خود می کشند این تحلیل را به اذهان متبادر می کند که نادیده انگاری منافع شخصی و اهتمام به تفکرات حزبی در میان بسیاری از اصلاح طلبان استان، فقط در حد یک شعار است.
شکنندگی وفاق حزبی در مقابل از دست دادن یک مقام جزیی، گویای تزلزل در افکار افرادی است که خوب شعار می دهند اما شعار خوب نمی دهند!
اگر چه ذات انسان قابل تغییر نیست و در هر انسانی ولو مجهز به افکار مدرن مدنیت، به طور قطع می توان رگه هایی از تمامیت خواهی و حسادت را یافت اما انتشار چنین نامه ای می تواند پرده از خصوصیات اخلاقی بیافکند که برخی می توانند بخاطر دارا بودن آنها، حاضرند بر تمامی شعارها، افکار و وابستگی های حزبی و جریانی خود خط بطلان بکشند.
از انطباق تحلیل ها و تفسیرهای برخی از اعضای ستادهای انتخاباتی سال 92 حسن روحانی در ایلام در خصوص انتصاب روسای این ستادها در استان و شهرستان ها، با رفتار شتابزده فعلی آنان در تنظیم نامه ای اعتراضی به رئیس ستاد مرکزی روحانی، بوی خوشی به مشام نمی رسد.
باید دید که آیا این اظهار نظرها و موضع گیری ها از یک حس خیرخواهانه برای آینده یک جریان سیاسی قابل تفسیر است، یا واقعا باید در انتخابات پیش رو یک چرخش آشکار در مواضع برخی از حامیان یک جریان سیاسی و متعاقب آن انشقاق و تشت آرا در بین همفکران و حامیان دکتر روحانی در ایلام را به نظاره بنشینیم!
منبع: سایت خبری تابناک ایلام
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.