به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز دوشنبه در همایش توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان اظهار کرد: شوراهای اسلامی یک تشکل اجتماعی است که اعضای آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و برابر شرح وظایف قانونی، مسئولیت نظارت بر فرآیند ارائه خدمات شهری و روستایی به مردم را بر عهده دارند.
وی با تشریح حوزه مسئولیت این نهاد مدنی افزود: رعایت موازین شرعی و قانونی، خودداری از تخریب رقیب، دوری از دادن وعده های خارج از توان شورا، جلوگیری از سیاه نمایی و همکاری با متولیان امر انتخابات مهمترین نکاتی است که کاندیداهای شوراها باید انها را با جدیت رعایت کنند.
فرماندار آبدانان مسئولان را امانتدار رای مردم دانست و اضافه کرد: با تمام توان و امکانات و ابزارهای قانونی، تلاش خواهیم کرد تا انتخابات آرام، با شور و شعور سیاسی و حضور حداکثری مردم برگزار شود.
رئیس دادگستری آبدانان نیز در این همایش گفت: یک شعبه مستقل با کادر مجرب در دادگستری شهرستان تشکیل شده و به صورت شبانه روزی و خارج از نوبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند.
ابراهیم سبزواری افزود: تعرض به حریم شخصیت های حقیقی و حقوقی، بی حرمتی به دیگر کاندیداها، دخالت بیجا در فرایند انتخابات، خرید و فروش رای، تطمیع و تهدید رای دهندگان، عوام فریبی و ایجاد بی نظمی در اطراف شعب اخذ رای از مصادیق تخلف محسوب و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
وی حضور در شوراهای شهر و روستا را خدمتی صادقانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک فرصت ارزشمند است که می توانیم از آن برای استحکام اساس انقلاب اسلامی و رفاه مردم بالاترین بهره را ببریم.
به گزارش ایرنا، این همایش توجیهی که با حضور کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای شورای تامین و هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی آبدانان برگزار شد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 29 اردیبهشت با حضور 267 داوطلب در سه شهر و 42 روستای شهرستان آبدانان برگزار می شود و یک هزار و 300 نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.