به گزارش ایرنا، علی شهری روز دوشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ایلام اضافه کرد: تا قبل از دولت یازدهم میانگین ساخت کلاس های درس مشارکتی که با افراد خیر احداث شده اند 20 درصد از مجموع کل فضاهای آموزشی احداثی بود که در دولت تدبیر و امید به 38 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این امر بیانگر تعامل و همبستگی بین مردم با دولت است که در جهت پیشرفت و آبادانی کشور با نظام هماهنگ هستند.
شهری اضافه کرد: از مجموع 530 هزار کلاس درس موجود در کشور در مجموع 108 هزار کلاس درس با مشارکت افراد خیر و نیکوکار احداث شده است.

** عملکرد مطلوب استان ایلام در طرح ملی مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس
وی با بیان اینکه رویکرد نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز ایمن سازی مدارس است گفت: استان ایلام عملکرد مطلوبی در حوزه مقام سازی مدارس در کل کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل برنامه ریزی و تامین منابع سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تعداد کل مدارسی که از ابتدای طرح ملی مقام سازی مدارس در سال 85 شناسایی شدند 126 هزار فضا بود که میانگین مقاوم سازی آنها در کل کشور تاکنون 24 درصد بوده ولی در استان ایلام 53 درصد است.
وی همچنین به وضعیت مدارس تخریبی و فرسوده اشاره کرد و گفت: تاکنون 48 درصد از مجموع 131هزار و 935 کلاس درس کشور مورد بازسازی قرار گرفته و این پیشرفت در استان ایلام 91 درصد از مجموع 620 فضا است.

** 175 مدرسه ایلام تخریبی و نیاز به مقاوم سازی دارند
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 175 مدرسه در این استان هم اکنون با دارای فضای تخریبی بوده یا به مقاوم سازی نیاز دارند.
سعید هژبری در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام در مجتمع امور تربیتی این شهر افزود: از این تعداد 86 فضا تخریبی بوده و مقابل زلزله آسیب پذیرند و 89 فضا نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.
وی از دیگر نیازهای آموزشی این استان را نیمه تمام بودن 9 فضای آموزشی در حاشیه مسکن مهر عنوان کرد که نیازمند تامین بودجه برای تکمیل قرار دارند.
هژبری اظهار کرد: اگر چه با مساعدت بنیاد برکت 2 فضای آموزشی از این تعداد تا پایان امسال به بهره برداری می رسند ولی مابقی نیازمند بودجه هستند.
وی در ادامه از پایین بودن سهم این اداره کل از اعتبارهای عمرانی استان گلایه کرد و گفت: میانگین اعتبار ادارات کل نوسازی مدارس استان های کشور از بودجه عمرانی استان 10.5 درصد است در حالیکه سهم ایلام تنها 7.5 درصد بود که در این زمینه نیازمند یاری و توجه مسئولان استان هستیم.
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام اضافه کرد: امسال 88 فضای آموزشی با 231 کلاس درس و گستره 66 هزار و 250 متر مربع و 615 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که از این تعداد افراد خیر در ساخت 56 فضا با 210 میلیارد ریال مشارکت دارند.
وی گفت: 30 درصد اعتبار طرح های عمرانی این اداره کل با مشارکت افراد خیر و نیکوکار تامین شده است.
به گفته وی، تاکنون در مجموع 221 فضای آموزشی با مشارکت 512 میلیارد ریالی افراد خیر در استان احداث شده است.
به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشور در مجتمع امور تربیتی شهر ایلام برگزار شد از جمعی افراد خیر در حوزه مدرسه سازی تقدیر شد و جمعی از شرکت کنندگان نیز کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای ساخت مدرسه اهدا کردند.
در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاهی از روند میزان مشارکت های افراد خیر و مدارس احداثی آنها برپا شد.
در استان ایلام 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در یک هزار و 300 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 221 فضا با 512 میلیارد ریال با مشارکت افراد خیر احداث شده است.
جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله اردیبهشت ماه با هدف جلب مشارکت های مردمی برای ساخت و ساز مدارس در این استان برگزار می شود.
افراد خیر و نیکوکار در جشنواره سال گذشته استان ایلام بیش از 150 میلیارد ریال برای ساخت مدارس کمک کرده بودند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.