به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ امیر عباس شهبازی اظهار کرد: این حادثه عصر شنبه (دیروز) از طریق مراجعه فردی به کلانتری 11 شهرستان مهران و اعلام خبر غرق شدن برادرش در رودخانه کنجانچم به اطلاع پلیس رسید.
وی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد جوان 20 ساله ای که از عشایر کوچ رو استان کرمانشاه بود زمانی که قصد عبور احشام از رودخانه را داشت بداخل آب افتاد و به علت عدم آشنایی با فن شنا در رودخانه کنجانچم غرق شد.
فرمانده انتظامی مهران با اشاره به اینکه جسد این فرد توسط افراد حاضر در محل از آب بیرون کشیده شد، تاکید کرد: پرونده‌ای در این راستا تدوین و موضوع تحت بررسی بیشتر قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند.
همه ساله با آغاز فصول سرما 2 هزار خانوار عشایری با 600 هزار راس دام از استان های کرمانشاه، همدان و لرستان به مناطق گرمسیر استان ایلام کوچ می کنند و تا ابتدای فصل بهار در این استان استقرار دارند و پس از آن دوباره کوچ به سمت استان های خود باز می گردند.
دامنه کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، گچان، شلم، مانشت، ویلنگ، دالاب، شره زول و بانکول به عنوان مهمترین مناطق ییلاقی ایلام در ماه های گرم سال مهمان و پذیرای عشایر استان ایلام است.
تنظیم و انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.