به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های کشوری اظهار کرد: در صورت کمک دولت می توان زیرساخت های این حوزه را توسعه داد و زمینه گردشگران بیشتری به این استان را فراهم کرد.
به گفته وی، روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان کند است و باید دولت در این زمینه استان را کمک کند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته با کمک دولت زیرساخت های بسیار مناسبی در بسیاری از نقاط کشور ایجاد شد، تاکید کرد: باید با کمک سازمان میراث فرهنگی خدماتی نیز به این استان ارائه دهند.
استاندار ایلام گفت: زیرساخت هایی توسط بعضی سازمان از حمله راهداری در این استان در حال ایجاد است تا امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود اما کافی نیست و به طور قطع دولت باید وارد کار شود.
مروارید اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های گردشگری با توجه به جمعیت کم استان برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جذابیت ندارد.
وی تاکید کرد: به همین دلیل باید دولت بخصوص در حوزه هتل سازی و اماکن اقامتی به استان کمک کند.
استاندار ایلام در خصوص جذب گردشگران خارجی بویژه عراقی ها نیز یادآور شد: جذب گردشگر خارجی در استان و حتی کشور با دشواری های زیادی همراه است هر چند نشست های متعددی با مسئولان عراقی برگزار شده است.
استاندار ایلام در پاسخ سوالی در خصوص ریزگردها افزود: مساله ریزگردها در حال حاضر سیاسی شده اما این مشکل از سال های گذشته وجود داشته است.
مروارید با بیان اینکه بحث ریزگردها یک مساله جهانی است، تاکید کرد: در کنار ما کشور عراق قرار دارد که تنها یک استان واسط آن 600 هزار هکتار بیابان دارد.
استاندار ایلام یادآور شد: 90 درصد ریزگردها در ایلام منشا خارجی دارد و باید در یک برنامه دراز مدت با همکاری بین المللی این معضل حل شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 40 هزار هکتار از بیابان های این استان در مسیر مهران به دهلران جنگل کاری شده است و همکاری خوبی نیز با دولت عراق برای کاشت نهال در کانون های بحرانی این کشور داشته ایم.
مروارید گفت: در برنامه ششم توسعه نیز برای حل معضل ریزگردها اعتبارهای خوبی اختصاص یافته است که امیدواریم تا حدودی این مشکل مرتفع شود.
وی یادآور شد: رسانه های دیداری و شنیداری استانی و جهانی نیز باید در این زمینه کمک کنند.
استاندار ایلام در خصوص فعالان حوزه صایع دستی این استان افزود: 15 هزار نفر در این حوزه فعال و برای بیمه صنعتگران این حوزه استان، قول هایی از طرف سازمان هدفمندی یارانه ها داده شده است.
به گزارش ایرنا، نخستین تور رسانه ای بازدید از جاذبه های گردشگری استان ایلام برای خبرنگاران رسانه های کشوری پنجشنبه هفته گذشته به مدت سه روز برگزار شد.
این تور شامل خبرنگاران 20 رسانه ملی و چهار رسانه استانی است که با هدف آشنایی با جاذبه های طبیعی و تفریحی در ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.