در این یادداشت آمده است: در گذشته اگر فردی فوت می کرد و اقوام سببی و نسبی او در شهرها و جاهای دور زندگی می کردند اطلاع رسانی به آنها با زمینه چینی مناسب و احتیاط کامل انجام و آنان را به محل مراسم می کشاندند و پس از قرار گرفتن در محیط و فضای جمعیت و آماده کردن آنان از نظر روحی و روانی مرحله به مرحله شرایط پذیرش فوت عزیزانشان را برایشان فراهم می کردند.
امروزه به برکت رشد شبکه های مجازی و بخصوص کانال های تلگرامی متاسفانه حوادث ناگوار بویژه تصادفات جاده ای منجر به مرگ بدون هیچگونه ملاحظه کاری و بدون در نظر گرفتن شوک های وحشتناک و آسیب های جدی به روح و روان خانواده فرد آسیب دیده انجام می شود و تصاویر و صحنه های دلخراش آن در سطح گسترده منتشر می شود و همین امر تبعات بسیار بدی بر نزدیکان و اقوام این افراد بر جای می گذارد.
بدون شک نمی توان از مزایا و حسنات ابزارهای اطلاع رسانی نوین چشم پوشی کرد و در مقابل نیز نباید از چالش ها و آسیب های آن هم غافل شد از طرفی نمی شود انتظار داشت برای منع و جلوگیری از یک اقدام ناپسند و آسیب زا محدودیت های جدی در نظر گرفت بلکه می شود با راهنمایی و تذکرات افراد مرجع و اشخاص ذی نفوذ در سطح افکار عمومی از شیوع این گونه رفتارها جلوگیری کرد.
شکی نیست اطلاع رسانی مناسب، حرفه ای و آگاهی بخش جزء ضروریات جامعه امروزی است اما انتشار خام و بی ملاحظه حوادث گوناگون همراه با عکس های ناراحت کننده بدون توجه به آسیب ها و جوانب آن هیچ افتخاری محسوب نمی شود.
به نظر می رسد برخی مدیران کانال های تلگرامی در مسابقه اول شدن برای انعکاس خبر مرگ افراد دچار اشتباه حرفه ای شده اند در حالیکه نیازمند آموزش و کسب مهارت های کار رسانه ای هستند.
بیاییم همه با هم برای اصلاح رفتارهایی که به جامعه آسیب می رسانند، تلاش کنیم.
منبع: پایگاه خبری جامک
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.