حشمت زرین جوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار برداشت این محصول تا پایان خرداد ماه سال جاری در تمام مزارع کلزا استان ادامه دارد و پیش بینی می شود هفت هزار تن از این محصول برداشت شود.
وی افزود: تاکنون 26 تن از این دانه روغنی با نرخ تضمینی 28 هزار و 730 ریال توسط شرکت غله و امور بازرگانی استان ایلام خریداری و در سیلوهای این شرکت ذخیره شده است.
زرین جوب یادآور شد: دانه های روغنی تولید شده در استان ایلام به علت عدم وجود کارخانه های روغن کشی و فرآوری در استان به دیگر نقاط کشور که دارای صنایع تبدیلی و تکمیلی هستند صادر می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به برنامه های وزارت جهادکشاورزی و مسئولان استان ایلام برای توسعه کشت و پرورش دانه روغنی کلزا در سال های آتی نیاز استان به کارخانه های فرآوری روغن کشی الزام آور است.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زیر کشت این محصول رفت که یک هزار و 100 هکتار آن که عمدتا اراضی دیم بود به علت تاخیر در بارش باران های پاییزی، خشکسالی و سرما از بین رفت.
10 مرکز خرید و سیلو برای ذخیره کلزا در استان در نظر گرفته شده که سه مرکز آن در شهرستان دهلران قرار گرفته است و محصول کلزا بعد از ذخیره سازی در سیلو ها به استان های دارای کارخانه روغن کشی صادر می شود.
سال زراعی گذشته 94- 95 از مجموع پنج هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، 2 هزار و 50 هکتار آن معادل سه هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.